Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Downloads

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-31, 22:33   #1
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ocvn Visa inlägg
Neida, ikke noe problem å bremse ned, 100 - 0 km/t på få sekunder ! Bare se her, nedbremsingen er i tro tradisjon en Great Success
Jag vet inte hur det ligger till i Norge, men vi vill gärna behålla dessa vagnarna på spåren i Sverige, dom kan vara jobbiga att städa upp när dom väger 100ton
Härligt att se att dom kommer till användning!
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 22:59   #2
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 853
Standard

Hej!
Två GC Rc4 med 20 lastade vagnar. Körde förbi Trollhättan och Öxnered i 110 km/tim och bromsade fullt 2 km före Bjurhem och stannade 3 meter till stoppbock. Hu va tungt!
Tack Marcus för vagnarna!
Hoppas du färgar dem röda nästa gång.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 23:01   #3
ocvn
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Kongeriket Norge
Inlägg: 226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Jag vet inte hur det ligger till i Norge, men vi vill gärna behålla dessa vagnarna på spåren i Sverige, dom kan vara jobbiga att städa upp när dom väger 100ton
Härligt att se att dom kommer till användning!
Er noen likhetstrekk tror jeg, du skal prøve å holde ting på skinnene så langt som mulig men i bremselengde mener jeg nå at dette er imponerende
__________________
ocvn
ocvn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 23:16   #4
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ocvn Visa inlägg
Er noen likhetstrekk tror jeg, du skal prøve å holde ting på skinnene så langt som mulig men i bremselengde mener jeg nå at dette er imponerende
Jodå, helt klart imponerande!

Som riktlinje på T44rna brukar jag köra med att sänka huvudledningstrycket med 0.6 kilo, brukar vara rätt lagom för att mjukt stanna det på drygt en halv km om man har lite vagnar i kroken som ökar bromskapaciteten, kör man endast SECU vagnarna får man räkna med lite extra distans.

Man tackar för alla orden kring modellen, det är trevligt att se att ni finner lika mycket nöje i dom som jag gör!
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-01, 16:38   #5
ocvn
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Kongeriket Norge
Inlägg: 226
Standard

Hvor mange vogner er vanlig å ha i ett tog da ? Har lest på Wikipedia at Green Cargo kjører tog på 3000 t, som burde være omtrent 30 vogner +- ?
__________________
ocvn
ocvn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-01, 17:22   #6
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ocvn Visa inlägg
Hvor mange vogner er vanlig å ha i ett tog da ? Har lest på Wikipedia at Green Cargo kjører tog på 3000 t, som burde være omtrent 30 vogner +- ?
Det jag känner till är att hyltetåget av och till hamnar på 3000 ton, men det är inte bara Sgmns-w vagnar i då, utan även ett antal Habbinss vagnar för papperstransporter på annat håll.

Den vanligaste vikten är väll på runt 2500ton, och det vanligaste jag brukar se är att man kör runt 14-15 sgmns-w vagnar i ett tåg, iaf till och från Hylte Bruk.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-01, 18:32   #7
ocvn
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Kongeriket Norge
Inlägg: 226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Det jag känner till är att hyltetåget av och till hamnar på 3000 ton, men det är inte bara Sgmns-w vagnar i då, utan även ett antal Habbinss vagnar för papperstransporter på annat håll.

Den vanligaste vikten är väll på runt 2500ton, och det vanligaste jag brukar se är att man kör runt 14-15 sgmns-w vagnar i ett tåg, iaf till och från Hylte Bruk.
Tenker 14-15 vogner holder jeg skal det bli mulig å ta igang med lastede vogner bak. Vi gjør et forsøk på å lage scenario til de nye vognene
__________________
ocvn
ocvn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-01, 18:53   #8
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 853
Standard

En fråga om hastighet, hur fort kör tåget max i verkligheten?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-01, 18:56   #9
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Tackar så mycket för dessa Marcus och Basse, underbara vagnar!

Citat:
Tenker 14-15 vogner holder jeg skal det bli mulig å ta igang med lastede vogner bak. Vi gjør et forsøk på å lage scenario til de nye vognene
Ser fram emot scenariot och glöm inte den obligatoriska skyddsvagnen längst bak i tåget
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:30.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009