![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Menar du 6000 för allt eller att du kan lägga mer sen om du köper i omgångar?
Om du inte tänkt köpa allt på en gång så är det moderkort+cpu+minne som du måste köpa i en klump och isf vänta med att köpa grafikkortet. Under tiden kan du då använda ditt nuvarande. Behöver du en helt ny dator eller hade du tänkt använda samma chassi som nu samt nätagg? Jag skulle nog satsa på en Intel i5 : http://www.dustinhome.se/product/501...Provider_dacsa När det gäller moderkort så bygger jag mest med Asus kort både privat och i jobbet men Gigabyte gör bra grejer också, MSI har jag inte hållt på med så mycket för att ha bildat en uppfattning. Köp inte för billigt men inte nödvändigt att köpa för dyrt heller. Runt 1,5k för ett moderkort brukar jag försöka lägga mig om det inte ska överklockas. Minne, se mest till så att det passar med moderkortet (står i moderkortets manual) om man vill vara säker. 4x4Gb är väl standard idag. Grafikkort, här är ju det du kan spara in på just nu om du vill eftersom det är en komponent som också kostar mycket pengar. Här handlar det väl om vad man föredrar mest. ATI eller Nvidia. Jag tycker båda är värda att titta på men Nvidias nya är riktigt bra, möjligen satsa på ett Gtx 660Ti kort som släpps snart eller ett Gtx 670.