![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Denmark
Inlägg: 62
|
![]()
Jag startade bygga banan då TS09 var nytt, men upptäckte snart att det var många saker till banan som inte fanns.
Jeg har försögt mig att skaba i gmax, men det gik inte alls bra ![]() Men jag har blivit sugen igen på banan, och jobbar just nu på med att få den att fungera i TS12. På DLS uptäckte jag at oknotsen hadde byggd öresundsbron, en vigtig pusselbit til banan. Men att få alla dom äldra delarna att fungera i TS12 är ganska jobbigt, och tar mycket tid. Men här är första bild med den rigtiga bron på plads. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Ihn tar upp ett allvarligt problem – nämligen att föra över en bana till ny TRS-version. Det har jag bittra erfarenheter av. Jag har byggt Svensk cabbana (för tillfället har Dropbox lagt ner den) i TRS 2009. Att sedan föra över den till 2010 visade sig vara väldigt svårt. Det blir nog ännu svårarer att lägga in den i TRS 2012.
Ett av de stora problemen – kanske det största – är att det tar ungefär lika lång tid att bygga en bana som det tar för N3v att ta fram en ny version. Ett annat stort problem verkarvara att N3v skär med en lie i äldre inbyggda objekt. Jag har sparat ett antal inbyggda cdp-filer. När jag försöker lägga i dem så vägrar N3v att ta emot dem. Det finns exempelvis ett antal objekt i Svenska Tåg som har lagts in i Trainz. Dessa är nu obsolete och försök att lägga i dem har misslyckats. . Heja på Ihn, det är roligt att bygga banor - trots allt. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... är väl inte så bra men i och med Korvtigers "release" av WNJ för TANE får man en tankeställare! Att försöka bygga Stambanor och Inlandsbanor strandar ofta på ogenomförbarheten i storlek. Varför gapa över mycket (så man ofta mister ....).
WNJ har enorm potential - en typisk svensk bibana med stora planer att nå stambanan vid Laxå - men som slutade i Norrum. Om man lugnt bygger en bit i sänder och vi hjälps åt kan vi nog utveckla detta till nåt väldigt bra !? Tack Korvtiger för att du startat.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej Ihn
Den udgave af Øresundsbroen du viser på billedet, vil de være muligt konvertere den til DTG TS Trainsimulator 2017?
__________________
Prettys Womans in your town Senast redigerad av Erich den 2017-07-07 klockan 10:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Men denna Route borde gå bra att utveckla och/ eller merga till en befintlig Route.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |