![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Snyggt! Men går det inte att få mer än 8 körlägen? Rc var ju avancerat för sin tid i och med att det hade steglös reglering av pådraget...
![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Detta påstående styrks av lokförare Ewenson här: "Pådragsreglage som förs uppåt/framåt för att reglera pådraget i vald färdriktning, lägen från 0 – 9, dvs inget till fullt pådrag.", ur: http://www.ewenson.se/blogg/tag/forklaring/ (Rc3 nummer 4).
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Vilket som helst med det men trainz mår tyvärr bäst med 9 körsteg annars skiter det sig med enginespecen.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... av Rc3-hytten som är gjord så att den passar CW-loket vars enginespec. gör att loket får maxfart 100 kph och accelererar och bromsar relativt realistiskt. Häng på en 50-60 godsaxlar i kroken så får ni se.
Hytten har alla nödvändiga reglage för att ge en realistisk körupplevelse. Dessutom finns mängder av reglage och strömställare, öppningsbara fönster, vridbara stolar, öppningsbar dörr som egentligen inte har nån funktion men som var kul att göra och ökar realismen. Ett körpass startar med att man kliver in i hytten. Kollar dörren är stängd m.m. Å sedan en översikt i hytten, Å sedan äntligen i förarsätet. Loket initieras genom att fälla upp strömavtagaren, trycka bort testläget på lamppanelen när man kollat att alla lampor fungerar. Sedan slår man till de strömbrytare man önskar m.m. Sedan för man körriktningsomkopplaren framåt, lossar bromsen och drar på. Lycka till!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Trevligt, får nästan lust att installera TRS igen!
![]() ![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Detta styrs av samarbetet mellan hytt och lokets enginespec. Man kan själv hotta upp enginespecen till t.ex. sth 160 kph! Jag har inte testat hytten på annat än CW-loket och det är en Rm-hytt jag byggt.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-10-18 klockan 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
Hur går man tillväga för att göra ett inköp? |
|
![]() |
![]() |