![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... i en X9 hytt, när man lätt kan sätta dit åtminstone rätt fönster och annat. Nu har Re en egen hytt.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
|
![]()
Lika snyggt som vanligt LAn!
![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Håller med, ser bra ut!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
|
![]()
ett tungt schweziskt lok... man kan riktigt känna tyngden i handen... har för mig.. att det hette 3014.. i gamla kataloger... och även gått under benämningen "Ret 800"... tänk att sätta ut det på Märklinrälsen du tidigare tillverkat... Man får ju lust att ge sig ut i "Trainzbyggarvärlden igen"... ser fram mot släppet av denna!... Bra jobbat!
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Så talar en sann märklinist, "känna tyngden i handen""? 57 ton, jo det känns nog? Bortsett från gjutjärn och annat väger detta lok lätt för det består enbart av ettor och nollor. Jag gör "kanske" en provuppladdning i Downloadtråden här på detta forum innan jag skickar upp det till DLS.
Så det vore bra om några testade det ("Public Beta Intentions") ![]() Citat:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Vimmerby
Inlägg: 333
|
![]()
Sehr schön
![]()
__________________
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 871
|
![]()
Ja, es ist sehr schön!
![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... ser ni på denna bild. Samlar bilder för att göra några personvagnar av typ EW I (50-tals) och alla fordon man hittar är tagna på långt håll och alla tagna ur det jag kallar "turistperspektiv" d.v.s. tagna snett framifrån. Vad gör en stackars "cybersnickare" då ? Jo han skär ut. t.ex. beskriftningen på vagnsidan med frihandsmasken, kopierar och rätar upp i ritprogrammet, ökar upplösning och kontrast m.m. Sedan in med bilden på texturförlagan (den övre texturen) sedan får man handsnickra den undre texturen och det tar många timmar men sen har man ju till alla vagnar man sedan orkar bygga.
Schweiz är som bekant 4-språkigt: SBB = Schweizerisches Bundes Bahnen (Ty) CFF = Chemin de Fer Federaux (Fr) FFS = Ferovia Federale Svissera (It) ??? = ??? som borde vara Rhätoromanska med det är ju ett minoritesspråk så det kom väl inte med, antagligen i stil med FFS ? Nästa bild är det orginal jag använt (från SBB Historic) och sidta bilden är den blivande texturförlagan där ni ser vad som ligger framför mig att göra:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-10-24 klockan 16:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
.. vet inte om nån bryr sig men det får väl bli min dokumentation då
![]() Har "raffinerat" Texturförlagan ytterligare, en skär skärmdump från byggprogrammet och en hopklippt fototextur från en "turistbild" är till en viss hjälp. Väldigt ont om bra bilder och ritningar på dessa vagnar så jag får famla mycket i blindo ![]() Det skära objektet är en dump fråm byggprogrammet som är bra att ha som mall så att beskrifning och annat hamnar rätt --- bild 2 Sen är det ett moment av lycka att mappa på den nya texturen på en vagnsida och se att man tänkt rätt för ovanlighetns skull --- bild 3. Dessa vagnar hade beteckningen EW I (EinheitsWagen generation I, 1950-tal). Det fanns en uppsjö varianter (ett 20-30-tal). 2:a klassvagnarna (EW1B) byggdes i över 1000 exemplar. Alla vagnar var av s.k. "Leichtstahl"-typ, troligen nån lättare stållegering ??? Over and out ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... jag har följt ditt råd och lagt 4 bilder i Trainz Screenshot-tråd så får vi se om nån bryr sig???
Här: http://forums.auran.com/trainz/showt...00#post1059200 Första svar efter 1 min. "Will this be free?" Hmpf! Citat:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-10-24 klockan 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... om energin räcker och "moster Hulda" blir nöjd.
En "Beuf Cordon Bleu" är en Tjock skiva Kalvfile som man "slicar" i mitten och fyller med Emmentahler och Gruyereost och steker i SMÖR. Gud bevare oss säger väl renlevnadspastor Puritus Jansson, eller hur Stina? ![]() Börjar bli hungrig märker jag ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |