![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]() Citat:
Det är bara att lägga till några taggar i config filen och inkludera ett enkelt skript (som jag bistår med) som ärver klassen "STLMotorVehicle" i stället för klassen "Lokomotive". Skriptet är helt transparent och påverkar inte originalfunktionen. Men t.ex partiklar, såsom rök och andra luftföroreningar, och ljud sköts automatiskt, om loket inte är "aktiverat". Sen finns det naturligtvis en hel del funktioner som även den avancerade skriptaren kan ha nytta av. Men det tar jag inte upp här och nu. Vovven47 har gjort sina skript från "scratch" utan att vara medveten om STL-skriptens kapacitet (tror jag). Och det har han gjort med perfekt resultat. Och han har också infört en del detaljer som jag också är intresserad av att införa som "standard" i STL-biblioteket. När den dagen kommer, då jag inför denna uppgradering, så hoppas jag att även Vovven47 vill vara med och dela sina erfarenheter med mig.
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2013-02-11 klockan 12:17. |
|
![]() |
![]() |