![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hejsan svejsan allesammans! Här kommer en liten uppdatering på projektet!
Jag jobbar på System R-specifika tavlor som skall placeras längsmed rutten. Tanken är även att jag skall utrusta mina Y2'or med en "ATC-liknande" funktion, som tillsammans med signaler skall visa (Hastighet)F och om rörelse är förbjuden iallfall! ![]() Den röda skylten, pil inåt, tillåter passering om F visas på displayen. Bara huvudsignaler. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Intressant! Ser fram mot att få se mera!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Andra uppdateringen idag! Fler tavlor har tillkommit! Samtliga kan bli placerade på separat stolpe, så vill man ha dem på kontaktledningar är det fullt möjligt, samt om man vill placera en balisertavla på en hastighetstavla/signaltavla är även detta möjligt. Dessa kommer i rutten men även som separat pack som jag kommer släppa efter ruttsläppet! Där varningstavlor/signaltavlor/balistavlor etc kommer finnas med i ett pack som skall heta System R.
![]() Här nere kommer lite ögongodis! ![]() Ljudsignalstavla, med tillägg vägskydd! Bara tuta o kör! ![]() ![]() Oj, plankorsning längre fram, lyft plogen! ![]() Samtliga skyltar med separat stolpe. ![]() Senast redigerad av granders den 2013-02-28 klockan 21:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
De är skyltarna vill jag MYCKET GÄRNA lägga vantarna på!
![]() ![]()
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Det skall du absolut få kära kamrat! Invänta bara bansläppet så skall jag personligen förse dig med dessa! Om du har förslag på skyltar till din/dina banor (som jag tror du har, utöver de i System R) så får du gärna kontakta mig på private messeges!
![]() Slutligen, några fler skyltar! Och en snabb visning av en ATC-panel rustad i Y2'an. Visar nuvarande 0F eftersom inga begränsningar ännu finns. ![]() ![]() Placering av ATC Baliser-skylt på station tillsammans med två sändare. ![]() Senast redigerad av granders den 2013-02-28 klockan 23:26. |
![]() |
![]() |