![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#14 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]()
Snyggt vovven!
Punkt 2 finns redan implementerad i STL Trainz Monitor, så det ska du inte lägga dina krafter på. ![]() Jag har tittat på min skript ide' (som faktiskt är gjord för tre år sedan), och konstaterat att grunden är identisk med det amerikanska dieselloket. När det gäller det loket, och liknande, så finns det inga namn på ljudfiler som följer Trainz standard. Det innebär att "default" ljudet inte hanteras av Trainz koncept över huvud taget. Resultatet från start är alltid ett tyst lok. Istället har dom gjort ett skräddarsytt skript (avancerat) som hanterar ALLA ljuden för varenda reglage position i hytten. Detta görs med metoderna PlaySoundScriptEvent(string) och StopSoundScriptEvent(string). Min ide' byggde/bygger på samma koncept men där endast en ljudfil behöver läggas till. För övrigt så används Trainz original för alla loktyper (diesel, electric och steam). Dessutom så finns det möjlighet att lägga till 2 extra (inalles tre) ljudfiler, en för "startup" och en för "shutdown". Dessa två ljudfiler finns bland annat implementerad för ellok som default, ljud för pantograph upp/ned. Citat:
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). |
|
![]() |
![]() |