![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Jag ser fyra lösningar:
1: Sätt upp stolpar och ställ in ledningshöjden på typ 10 000 meter. Då kan eltåg köra på rutten, men inga ledningar syns. Ser konstigt ut på den elektrifierade stationen. 2: Använd HideWire. Då måste du ta bort alla ledningar manuellt från de delar av rutten där du INTE vill ha dem. Jag har ingen erfarenhet av HideWire och programmet kan orsaka problem. 3: Bygg elledningar som separata objekt. Jobbigt. 4: Konvertera hela rutten till DBTracks. Det finns speciella DBTracks-paket som inkluderar kontaktledning. Och det är så mycket snyggare än MSTS orginalspår! Alla XTracksbitar täcks ännu inte, men det kommer! http://dbtracks.de/
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Aha, jo jag funderade på om det var ScaleRail, tyckte det såg lite väl bra ut...
![]() Kom precis att tänka på att det finns ett program som heter Catmaster eller något dylikt, som automatiskt placerar kontaktledningar som lösa objekt. Du kan ju kolla det också. ![]()
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Ja idag har jag legat i! Salån är i princip helt färdig och det är även huvudbanan ut från den med anslutning till Ingelforsbanan.
Jag bjuder på lite olika vinklar på Salån och dess omgivning! ![]() ![]() ![]() ![]() Vi lämnar station, sedd söderifrån på bilden! ![]() Här har tåget precis lämnat huvudlinjen ( kontaktledningar synliga till höger) och åker ner på Ingelforsbanan ![]() Samt en någorlunda redigerad stämningsbild. Jag älskar att sätta känsla på något! Gräs och kontrast är tillagt. Men visst blev det fint? Jag ska jobba lite på hur man kan förbättra den generella marken i MSTS, för att få det lite bättre. ![]() Senast redigerad av granders den 2013-03-05 klockan 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Fina bilder! Längtar efter rutten...
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hej
![]() Ojojoj, Det var det.....otroliga snygga bilder på din rutt ![]() Är mycket imponerad av ditt byggande och även ditt tågbygge ![]() ![]() Både till RW och Msts. Mvh. Traingoal |
![]() |
![]() |