![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Medlem
|
![]()
Ja idag har jag legat i! Salån är i princip helt färdig och det är även huvudbanan ut från den med anslutning till Ingelforsbanan.
Jag bjuder på lite olika vinklar på Salån och dess omgivning! ![]() ![]() ![]() ![]() Vi lämnar station, sedd söderifrån på bilden! ![]() Här har tåget precis lämnat huvudlinjen ( kontaktledningar synliga till höger) och åker ner på Ingelforsbanan ![]() Samt en någorlunda redigerad stämningsbild. Jag älskar att sätta känsla på något! Gräs och kontrast är tillagt. Men visst blev det fint? Jag ska jobba lite på hur man kan förbättra den generella marken i MSTS, för att få det lite bättre. ![]() Senast redigerad av granders den 2013-03-05 klockan 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Fina bilder! Längtar efter rutten...
![]() |
#49 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hej
![]() Ojojoj, Det var det.....otroliga snygga bilder på din rutt ![]() Är mycket imponerad av ditt byggande och även ditt tågbygge ![]() ![]() Både till RW och Msts. Mvh. Traingoal |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Medlem
|
![]()
Jag fick just en uppenbarelse av något slag för -hur- jag ska få banan att ha så kallad "track superelevation", eller som det så fint kallas: Lutning i kurvorna.
Skall testa detta imorgon kväll när jag kommer hem. Lyckas försöket kommer en bild ut på detta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Hur ska du göra det? Teknisk beskrivning vore intressant!
![]() |
#52 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]() Citat:
kommer ju revelutionera banbyggandet fremöver |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Medlem
|
![]()
Jag har redan gjort ett första test på en halvkass laptop och tekniken verkar fungera, jag skall bara se efter hur det blir i rutten alternativt hur mycket extraarbete det kommer kräva av mig för att modifiera dem dryga 80 minuter det tar att köra rutten i nuläget!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Veteran
|
![]()
Skriv gärna exakt HUR du gör också!
![]()
![]() |
#55 |
Medlem
|
![]()
Det är -för- enkelt, helt enkelt. Många tänker det säkert som en stor grej men det är det inte. Jag har nu lyckats få biten att luta som jag vill, nu måste jag bara får tåget att luta precis så också, det har jag sett andra ruttbyggare lyckas med. Tänker fortsätta gräva i detta, när jag har en metod som fungerar ordentligt meddelar jag tekniken.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Veteran
|
![]()
Om du tänker dig att luta spårbiten genom att redigera shapens position i World-filen måste jag tyvärr göra dig besviken - det kommer aldrig att fungera. Men jag ser likväl fram mot dina resultat!
![]()
![]() |
#57 |
Medlem
|
![]()
Nej, det är inte så jag gjort
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Veteran
|
![]()
Hur gick det med dina doserade kurvor? Även om det inte fungerade vore det intressant att höra hur du tänkte göra!
![]()
![]() |
#60 |
Medlem
|
![]()
Wow! Måste tacka dig Bönan för tipset till det nya vegetationspacket!
![]() Det blir supersnyggt. ![]() |
![]() |
![]() |