![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Verkar vara en klok lösning. Fyra flugor i en smäll. (600mm, 891mm, 1067mm och 1435mm).
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]() Citat:
![]() EDIT: På ploglyfttavlan (den runda) ser det inte så snyggt ut, den är inte riktigt rund, och man ser kanten på den fyrkantiga en bit bort (tyvärr saknar jag bilder på detta...). Även elspärrtavlan skulle behövas uppdateras lite. Som det är nu, måste den hänga i en stolpe på en KTL-brygga, men visst har man den ibland fäst i själva bryggan? (Dvs, går inte att ha den högt upp utan en stolpe till). Även en liten stolpe under för en signalpilstavla skulle behövas, för ibland kan det vara bra att fästa en sådan under, så man vet vilket spår strömmen saknas på.
__________________
//Joakim Wahlberg Senast redigerad av Jockes den 2013-04-14 klockan 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
![]() Tänkte inte på, att 1435/2 blir ca:720mm ![]() Sen har jag ingen aning, om släde användes på 600mm. Men tre flugor, är bättre än två.
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
För att ni skall slippa gissa laddar jag med en beta1 på bromskon + bromsslädhalvorna + texturegroup och ny lila MM. Nu kan ni utöva "skjutspassning" av hjärtans lust! Bromsskon är standardjusterad för mina G- och O-vagnar, använder ni andra får ni justera i Y-led! Vad jag vill veta är om buffer-speed 5 (=18 kph) är för högt??? Ni kan själva ändra i config. !
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2013-04-14 klockan 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Du gör ett bra Betajobb!!!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Här kommer ännu mer!
U-tavlorna och S-tavla: Bör gå att sänka en bra bit ner bredvid spåret, gärna även att dem kan vinklas lite, in mot spåret, om det är möjligt! Kolla på bilden. Infotavlan, 510x510mm, avstånd-skriften skulle behöva en egen attachment-point (stavar jag rätt nu? ![]() Annars har jag inget mer för tillfället! Fortsätter testa mig fram, in i Trainz igen!
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Tack för all hjälp!!!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Umeå, Sweden
Inlägg: 147
|
![]()
Tack STL för de fina tavlorna!
På de gamla kilometertavlorna från STW (tror jag?) kan man läsa kilometeravståndet på båda sidor av skylten. I den version jag laddat ned från STL syns avståndet bara på ena sidan. Finns det olika varianter utefter svenska banor, alltså text bara på en sida respektive text på båda sidorna? Vänligen
__________________
Trucken |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
ekv: Kan förtydliga. STW:s kilometerstolpar har text på båda sidor med samma kilometertal. Minns att Korvtiger predikade för mig att stolpar bara skall finns på ena sidan av spåret. Det handlar alltså om avstånd till och avstånd från. Att jag har två stolpar i mina banor beror på hänsyn till Trainz-lokföraren.
Ur banbyggarsynpunkt är det lättare att sätta ut en stolpe än två. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
2. Vinkla tavlor är olämpligt för då skulle tavlan bli vinklad utåt vid högermontage!! 3. Du använder fel teknik vid inmatningen! Det finns två möjligheter, se bilderna:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]()
Vinkling bakåt (lutning bakåt) är möjlig i nuvarande skript. Det används bl.a. för dvärgar i fotnivå (marknivå).
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2013-04-15 klockan 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
En liten parantes:
Bromssläden hade varit kul om den hade funnits som ett vanligt sceneryobjekt oxå, eftersom man ofta ser dom liggandes bredvid spåren på bangårdar, etc.
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
God idé, gäller väl bromsskon också, som väl också ligger och skräpar!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
|
![]()
Tog ett par steg med dina "skor"
![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Det var den högra halvan som kommit på drift! Vill du testa att det stämmer nu, och meddela resultatet!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2013-04-14 klockan 22:27. Anledning: Rättat 130414:10:15 |
|
![]() |
![]() |