![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
|
![]()
Kul att vi är flera som kör där.
Jag har sett sandpatch flera gånger men har inte vetat att han varit svensk. Förra helgen såg jag dig Dson när du körde tåg där. Jag var lite hemlig eftersom när man trycker skift+f12 försvinner Avataren (gubben) för er andra. Men nästa gång ska jag vara synlig för dig. Totte du har nog läst dåligt för det är inget krav att använda Teamspeak. Utan all information får man i textfönster och där skriver man också till de andra. Så att vara döv tror jag inte det är något hinder för att utöva sessioner med andra. Det finns andra sessioner som tex CAHSH, BCTR De är väldigt svåra att vara med för då måste man nog vara lokförare och kunna mycket regler för att kunna vara med Regler Cahsh Cahsh work order I morgon kör de en sådan på en annan ip adress än Dams |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Nu är Needles och Mojave rutterna hopslagen till en enda stor rutt.
(de som har köpt Needles) I den senaste uppdateringen så är det bara en lång sträcka Needles-Bakersfield 44 mil lång sträcka som man kan köra i ett sträck. Uppdatering run 8 2013-07-13 Uppdatering Needles rutten (de som har den). Genom att trycka F3 flera gånger så får man upp Needles och Mojave dispaschers panelen för de olika banorna, gå tillbaka med escape. Laddar man ner den senaste External Dispathers så fungerar den även för de bägge rutterna samtidigt. Med pil tangenterna så byter man karta. Med detta kan man nu följa alla tåg som går mellan Needles-Bakersfield De har nu även gjort spontana lokfel som kan dyka upp i senior hogger mode Tex. Traktionsmotor varm DAMS Servern har nu fått bara ett ip nummer som gäller bägge rutterna DAMS - Mojave och Needles - 70.15.64.33 port 15196 (den var bara förut för Mojave men gäller nu även Needles) Senast redigerad av jorgen3 den 2013-07-15 klockan 23:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Huga så deprimerande - 44 mil av sand... Rent skamligt att ta de priserna för rutter som uppenbarligen har krävt minimal ansträngning att skapa...
![]() ![]() ![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Man köper inte run8 för den spännande grafiken
i varje fall inte nu, utan det är mer för interaktionen med andra spelare Dispatcher lokförare växlare etc och för att tågkänslan är den bästa på marknaden. Men det ska snart komma ut en rutt som jag hoppas blir mer spännande The A Line genom Florida 40 mil. Tampa-Orlando-Jacksonville-Folkston. Den är nog ganska flack men med mycket mer vegetation och det är ett annat företag som gör den. På denna sträcka går det ett tåg som heter Autotrain. Amtrak tåg 17 personvagnar och sedan ca 20 bilvagnar=Rejält persontåg Då sätter man bilen på tåget och själv sätter sig man i sovvagnen på sträckan Orlando - Washington Bild 1 Bild 2 Bild 3 Senast redigerad av jorgen3 den 2013-07-16 klockan 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Låter som ett stort fall framåt! Skulle det inte vara en idé att göra en rutt som fokuserar mer på persontåg, typ Northeast Corridor eller dylikt? Jag tror att man skulle nå ut till den europeiska marknaden betydligt bättre då!
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
De blir bara hopslagna när man kör mot Dams servern har jag märkt. eller eventuellt om man kör en egen session med andra (där vet jag inte) Kör man själv (utan uppkoppling) så är det som förut. Mojave en rutt och Needles en annan rutt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Wow! Det var något nytt! Sjukt roligt! Det får bli en vända in på DAMS ikväll, bums!
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Ny uppdatering
NEW: 07.30.2013 Update |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Nya gratisvagnar från Run8 teamet
To download the 7.62 MB installer for these cool ATSF, UP, and SP 57ft Mechanical Refrigerator Cars http://www.run8studios.com/downloads...ferfreebie.exe |
![]() |
![]() |