![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Bild 1: visar reglagen i hytten.
Bild 2: visar hydraulspaken med vilken man sköter lastning och lossning. Makeringarna underlättar. Bild 3: man för spaken (försiktigt" framåt tills den gula markeringen lyser så aktiveras maskinen och man kan köra (endast den osynliga "främre" panton fälls upp) Bild 4: för man spaken framåt ytterligare tills den gröna markeringen lyser så lastar maskinen (båda pantos fälls upp) för man spaken bakåt tills den gröna markeringen slocknar så lossas godset (den bakre panton fälls ned) Det kräver lite övning med det går !!!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2013-09-08 klockan 10:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
|
![]()
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Snyggt jobbat Lennart.
Mitt förslag är att du själv klonar henne för alla dom olika varianterna. Annars har vi 15-20 eller fler varianter utav samma objekt eller att någon annan åtar sig att klona dom och lägga upp dom för nedladdning. Själv sitter jag på jobbet och kan inte fixa det hela förrens till eftermiddage .
![]() |
#4 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
finns nu i Download enl. dessa bilder:
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
... för att jag fick "styckmörda" hans Baklastare, det har verkligen underlättat detta projekt
![]() Sen kan jag nämna att det är relativt lätt för mig att "klona fram" ytterligare "pantographer" med andra laster och ev. andra redskap. Som BM LM218 är nu är den skräddarsydd för användning vid ett sågverk. Ni kan ju posta önskningar här så vidarebefordrar jag dom till Jultomten ![]()
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Underbart fint jobb :-) en önskan på last till den vore lite vanligt blå/grå grus/makadamm/ballast ... Vore nice till spårarbeten osv :-)
|
![]() |
![]() |