![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
yes den lilla rutan fanns även på sidan om dörren som sagt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... hytten är hyfsat klar. Sen gjorde jag en liten testmålning i GIMP. tog en kvart, så här finns alla möjligheter för alla frilansmålare att göra varianter.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Snyggt
![]() En kvart är ju nada för den som vill måla om en vagn så.. ![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Beror även på hur petig och seg man är, för mig skulle något sånt där säkert ta en dag iaf, minst
![]() Snyggt, Lennart!
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
... med det mesta, speciellt polygonräknaren ! Vagnen kom att sluta på ca. 20 000 polys. Men då har den lite rundade fönster även på mitt och bakdörrar JOCKES !!!
![]() Detta ledde till att jag var tvungen att LODDA vagnen och det verkar fungera. Den har nu 4 nivåer av LOD som gör att även min gamla "stenålders"-dator klarar ett 20-tal vagnar utan att hacka nåt. Samverkan mellan vagn och hytt fungerar bra men jag var tvungen att lägga reglagebordet i hytten för att det skall se bra ut i skarpa kurvor (problemet är att vagnen och hytten inte följs åt genom kurvor och växlar). OBS. Hastighetsmätaren fungerar ! Skickar med lite bilder från hur det ser ut just nu: (2 posts) så får ni väl "synpunktera" i vanlig ordning.
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
3 till bilder:
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()