![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#25 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Morgonpost. Hann inte lägga upp igår så här är en statusuppdatering
![]() Lyckats få bort alla fula streck och kanter samt helt gjort om UV för sidan så att ränderna inte blev lika gryniga. Ser helt okej ut nu ![]() Loggorna på dörrarna är något för stora men rättvända på båda sidor. Samma gäller för "SJ X2000 2014" under bakdörrarna. Stege och underred samt hydraulik har fått ett rejält ansiktslyft. Boggin blev lite väl "brun" i ett försök att göra den lite smutsig. Syns inte så bra på bilden, men fönsterna är nya med ny glasmaterial. Kanske aningen för "ogenomskinligt". "Lykthusen" har också fått en glasparti framför sig med ett ljusare plastigt glas. Beta 01.jpg Beta 02.jpg #Bakre trappsteg blev lite fel såg jag nu ![]() Problemsektion Så, det börjar ta sig. Visst...RW kraschar bra ofta nu när man försöker få det körbart. ![]() Men, materialen gör mig galen. Ni som gjort något 3d till RW innan, kanske kan ge något tips. ![]() Nosen använder vanlig BasicObjectDiffuse.fx och ser helt okej ut. Men, sidan och taket skall ha metallblänk och som ni ser...funkar inte det speciellt bra... ![]() De använder BumpSpecEnvMask.fx Diffus map + Alpha = prebaked/illuminated texture + 25% alpha Normal map = grå dummytextur Environmental map = mörk gråmörkisch textur Jag testar fortlöpande men jag får inte rätt på det, och sen blir det som på bilden när man tycker man fått fram ett vettigt resultat. ![]() Det verkar ha med vilken vinkel man ser det ifrån... Taket har ju samma normal (alltså rakt uppåt) och "planet" på taket har samma "instrålningsvinkel" från solen...så de borde inte vara någon skillnad alls. Samma gäller för sidorna som båda är vända mot solen. ...och att "asset preview" ser olik ut jämfört med "in game" är något frustrerande. ![]() Beta 03.jpg # Sidorna är en kopia av varandra, glömde bara klistra på loggan på den andra (de har samma diffuse[utom logga] + alpha
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |