![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: Vilket parti röstar du på 2014? | |||
Socialdemokraterna |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 23.64% |
Moderaterna |
8 | 14.55% |
Folkpartiet |
3 | 5.45% |
Vänsterpartiet |
9 | 16.36% |
Sverigedemokraterna |
11 | 20.00% |
Miljöpartiet |
3 | 5.45% |
Centerpartiet |
0 | 0% |
Kristdemokraterna |
2 | 3.64% |
Piratpartiet |
2 | 3.64% |
Annat |
4 | 7.27% |
Antal röster: 55. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Blir nog lagomt rött även denna gång skulle jag tro...
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Verkar ju som om vi tågentusiaster överlag är ganska vänsterdragna, rätt intressant egentligen. Hur kommer det sig tro?
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
![]() |
#5 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Syftar på riksdagsvalet, ursäkta ev otydlighet!
![]() |
#6 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Du menar den som sossarna drev igenom och genomförde?
![]()
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Inte direkt det mest lysande exemplet på ett socialdemokratiskt beslut, men men. Idag är då allt (bortsett från de där enfrågepartierna) bara en enda homogen blå-lila gröt så man kan nästan lika gärna kasta pil på röstkortet och fattat sitt beslut på det viset...
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
De bygger nämligen på två helt olika ideologier. Socialdemokraterna vill ha ett mer sammanhållet samhälle och moderaterna vill ha ett mer individualiserat samhälle, där ansvaret på att få en dräglig tillvaro till större del ligger på individen. En del tycker att det är skitbra att varje människa får skylla sig själv om man blir fattig, andra tycker det inte. En del tycker att det är skitbra att fattiga människor blir ännu fattigare på bekostnad av de rikas ökade förmögenheter. Andra tycker det inte. Jag tycker till exempel att det är jävligt illa att studieresultaten sjunker i fattigare områden men stiger i de rikare områdena. Och jag tycker det är ännu sämre att apotek, skolor och sjukvården försämras rejält på landsbygden. Jag är övertygad om att det finns väldigt stora skillnader mellan blocken - och alltid kommer att göra det. Ett samhälle där alla ser till sig själv eller ett samhälle där samhället tar hand om de som behöver det, det är vad detta val handlar om.
![]() |