Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-05-14, 19:37   #1
NEBO
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Järfälla
Inlägg: 106
Standard

Det var tråkigt att höra, men jag förstår dig. För mig har samtliga moderna hastighetskyltar försvunnit så nu använder jag de "gamla" moderna skyltarna.
__________________
nebo
NEBO besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-05-14, 22:01   #2
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NEBO Visa inlägg
Det var tråkigt att höra, men jag förstår dig. För mig har samtliga moderna hastighetskyltar försvunnit så nu använder jag de "gamla" moderna skyltarna.
Först en fråga: Har du 2012?

Om du går in i minimappen så skall hastighetssignalerna ligger kvar i den. Om inte. så har du råkat ut för samma fel som jag - det vill säga bortsopade ur databasen.

Sånt ska inte kunna ske - och får inte ske.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-05-14, 22:04   #3
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Med risk att bli tjatig...

... men TS2012 var ett försök av N3V att komma "ifatt och förbi" andra simulatortillverkare genom att introducera "MULTIKÖRNING". Tyvärr ägnades väl all tid åt att får "Multiplayer" att fungera - vilket det väl aldrig gjorde(?)
Allt annat fick väl bli TS2009-standard, utan fixar ?

Och se vad vi fick!

Alla väntar vi med bävan och oro på TANE (nästa lyft) med lövskuggor på rullande materiel.

Men vi är väl alla väl "luttrade" vid det här laget !?
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-05-15, 08:55   #4
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
... men TS2012 var ett försök av N3V att komma "ifatt och förbi" andra simulatortillverkare genom att introducera "MULTIKÖRNING". Tyvärr ägnades väl all tid åt att får "Multiplayer" att fungera - vilket det väl aldrig gjorde(?)
Allt annat fick väl bli TS2009-standard, utan fixar ?

Och se vad vi fick!

Alla väntar vi med bävan och oro på TANE (nästa lyft) med lövskuggor på rullande materiel.

Men vi är väl alla väl "luttrade" vid det här laget !?
Jag är övertygad om att TANE kommer att ha stora buggar och ha problem med kompabiliteten med gammalt innehåll. Detta pga man byter hela motorn i systemet.
Samtidigt så tror jag nog att TANE helt enkelt är nödvändigt. Som vi tydligt ser i TS2012 så har nuvarande motor nått vägs ände. Detta innebär att man koncentrerar sig på tjafs som är enkelt att lägga till (multiplayer) och som man ändå inte gör fullt ut (allt måste ligga på DLS).
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:25.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009