Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-05-17, 18:02   #1
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
Standard

Münich-Augsburg är en tysk höghastighetsrutt där du i stort sett hela tiden håller dig i 230Km/h hela vägen! Höghastighetstågen har ett dubbelspår och de vanliga tågen har en annan paralellgående dubbelspår med lägre hastighet och utan LZB på den. Tror det är ytterst lite "jojo" på banan.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-05-17, 18:29   #2
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Münich-Augsburg är en tysk höghastighetsrutt där du i stort sett hela tiden håller dig i 230Km/h hela vägen! Höghastighetstågen har ett dubbelspår och de vanliga tågen har en annan paralellgående dubbelspår med lägre hastighet och utan LZB på den. Tror det är ytterst lite "jojo" på banan.
Kanon, den skall kollas upp. Man skulle väl iofs behöva en dykning ner i "göra-scenarios-träsket" då jag vill köra på vänster sida och inte på höger sida som dom gör i Tyskland. Dom försök jag gjort med att skapa scenarios dom sista dagarna har ju inte varit så lyckade... Men, det är väl bara att kolla tutorials, mm!
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-05-18, 10:09   #3
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 853
Standard

Mitt ruttbygge Trollhättan kommer att ha dubbla höghastighetspår från Öxnered mot Gbg.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-05-18, 20:04   #4
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Mitt ruttbygge Trollhättan kommer att ha dubbla höghastighetspår från Öxnered mot Gbg.
Lysande, den ser jag fram emot!
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-05-19, 19:55   #5
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Tack för era tips!

Jag köpte alla tre rutter och gillar London - Peterborough bäst. Sedan kommer West Coast Mainline North och sist kommer Münich-Augsburg.

Jag vet inte vad det kan vara, men jag kör för det mesta Quickdrive och när jag kör ICE3 M-loket på Münich-Augsburg så försignalerar hyttsignaleringen att man skall ner till 0 för att kanske 300 meter senare visa att man kan köra i 160 och sedan håller hastigheterna man blir försignalerad om på att åka upp och ner. Det känns också omotiverat att man får köra i 280 för att en väldigt kort bit senare på något ställe vara tvungen att bromsa ner till 100. Från 280 ner till 100 känns inte som ett verklighetstroget sätt att trappa ner hastigheten på. Det kanske ser ut så i verkligheten på den banan, men man hinner ju aldrig upp till 280...

Münich-Augsburg är även lite för kort tycker jag men helt klart värd pengarna, precis som dom andra två rutterna!

Jag ser likande problem med London-Faversham där hyttsignaleringen ibland visar att man har en stoppsignal att vänta och när man väl kommer dit så händer inget mer, den slår aldrig om till grön. Även detta när jag kör Quickdrive.

Jag köpte Class 390-loket men gillade jag inte speciellt mycket. Den enda anledningen till det är att hytten tar upp för mycket plats på skärmen. Jag vill ju se ut när jag kör. Jag använde alltid Shift+1 i MSTS för att slippa hytten helt då många hytter även där tar upp för stor plats på skärmen, enligt mig.
__________________

Mvh, Roger

Senast redigerad av Rogge den 2014-05-19 klockan 19:56.
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-05-19, 21:36   #6
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rogge Visa inlägg
Jag ser likande problem med London-Faversham där hyttsignaleringen ibland visar att man har en stoppsignal att vänta och när man väl kommer dit så händer inget mer, den slår aldrig om till grön. Även detta när jag kör Quickdrive.
Det där problemet känner jag till... efter Stratford International mot Ebbsfleet så står det en stillastående tåg längre fram som gör att du blir tvungen att stanna. Verkar vara ett misstag från DTGs sida.

Förresten, Har du kört med AFB på tyska tåg i Hamburg-Hannover eller Münich-Augsburg? Det är som automatdrift. Tåget kör alltid i max STH och gasar/bromsar själv när LZB är påslagen. Du kan läsa i manualerna hur man gör. Alla ICE-tåg och flertalet moderna tyska lok har AFB (Automatisk Gas- och Bromskörning)
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-05-19, 22:09   #7
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Det där problemet känner jag till... efter Stratford International mot Ebbsfleet så står det en stillastående tåg längre fram som gör att du blir tvungen att stanna. Verkar vara ett misstag från DTGs sida.

Förresten, Har du kört med AFB på tyska tåg i Hamburg-Hannover eller Münich-Augsburg? Det är som automatdrift. Tåget kör alltid i max STH och gasar/bromsar själv när LZB är påslagen. Du kan läsa i manualerna hur man gör. Alla ICE-tåg och flertalet moderna tyska lok har AFB (Automatisk Gas- och Bromskörning)
Precis, mot Ebbsfleet är det helt konstigt. Jag körde precis från Ebbsfleet mot St Pancras och då var det inga problem alls.

Tack för tipset ang AFB! Jag var så ivrig att komma igång så jag bara körde på...
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:35.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009