![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() Citat:
blir det bara gissningar. Några data: Min CPU är på 2.30 GHz. RAM 8 GB Bildskärmen är inställd på OPENGL under Trainz. En sak vet jag om ändring och det är införande av TIMER i skript filen i senaste version. Gör att CPU:n får mer att göra...... Du kan testa ett lok genom att låta det komma upp i max hastighet, varvid TIMERN "dör". Är det forfarande problem då? PS. Jo, jag har ALLA ångloks versioner sparade. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ska försöka testa igen, så fort gumman min vaknar. Tror inte hon vill vakna till lite ånga och tufftuff, nackdelen att ha datorn i sovrummet.
8 i ram har jag, undra om jag inte till och med har 16. OpenGL och DirectX har jag provat, med samma resultat. Enda skillnaden är att jag får ett vitt streck på gångbordet på två av loken, när jag kör i DirectX. Har för mig, att jag tog upp det här med det vita strecket engång i tiden med dig. Det här med CPU har jag ingen koll på, det får jag låta någon av grabbarna kolla upp åt mig. EDIT: Lagt till en bild, sen om det är samma sak som CPU som Vovven menar, vet jag inte.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2014-07-24 klockan 08:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]()
Gjort en rundbana över 3 bord och satt ut SJ S 1254 sway.
Drog upp vredet på max och loket kommer upp i 78km. Pulserandet och flimmret kvarstår. Kört i DCC och inte i hyttläge. Kör oftast i detta läget, då jag föredrar att se dessa maskiner utifrån. Väldigt sällan jag är i hytten och har inte tänkt på, om det pulserar och flimmrar då också. EDIT: Har nu även testat i både OpenGL och DirectX + varit inne i hytten och kollat (i DCC läge). Ingen skillnad. Jag Zoomade även ut från loket och upptäckte då, något som jag inte har tänkt på tidigare. När jag är in zoomad på loket, så pulserar / flimmrar hela bildskärmen. När jag zoomar ut från loket, så blir det som en Gloria runt själva loket bara. Så att resten runt omkring inte drabbas av själva flimmret. Ungfär som på bilderna. BILD 1. Hela skärmen flimmrar. BILD 2 & 3. Ungefär bara innanför det röda, som det flimmrar till.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2014-07-24 klockan 09:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Har upplevt detsamma som Bengan och andra med Vovvens lok, men om man kryssar för "stealla av loket", dvs alla rök- och ångeffekter slutar, upphör flimret på skärmen. Min slutsats är att det kan vara funktionen för rök och ånga som stör skärmen.
![]() |
#5 |
|
![]()
Provade att ställa av loket efter ekv:s idé. När loket efter ca: 1 minut slutade ryka, så upphörde flimmret och återkom när jag ställde på henne. Så det är nog som ekv tror, att det är rök och ånga som stör, så att det blir ett pulserande flimmer runt loket.
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Vet inte vad jag skall säga? Eftersom det fungerar för mig så är det
mer eller mindre omöjligt att testa ut ovan problem. Jag har ju i tidigare inlägg skrivit om hur min PC är bestyckad och med ett NVIDIA grafikkort + Windows 7 Home Premium Service Pack 1. Ett förslag: Tag bort smoke15 containern i config och testa. Layout NVIDIA systeminfo: ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]()
Har testat att ta bort smoke15 i dom båda configarna. Samma resultat som tidigare.
Har du någon koll på, vad jag missar. Om jag backar tillbaka till en senare version, där jag inte har något flimmer / pulserande på skärmen runt loket. Vad som har skett i uppdatering mellan dessa två uppdateringar. 2013-09-14 SJ S8 1646 (OK, inget flimmer) och denna version 2013-11-25 SJ S8 1646 (flimmer). Datumen är på ett ungefär, är från det datum som jag laddade ner den/dom ifrån. Kan vara att uppdateringen kom någon dag innan, så att jag inte har hunnit ladda hem samma dag.