Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-07-26, 08:51   #18
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
Standard

Jag är tämligen säker på att problemet ligger i SKRIPT filen och dess
TUNGA behandling av diverse operationer. Var själv lite osäker vad som
skulle hända när jag utvecklade nya features till ångloken.
Dock fungerar allt perfekt hos mig! Inga problem som andra tycks ha......

Läsvärd artikel:
http://dator8.info/10/2012/09/Hur-ma...kkort-RAM.html

Nytt i senaste skript var:
1. Ångpuffar jämte normal rökutveckling styrt via skript.
2. Hytten där man kan reglera sotare, cylinderutblås, och ejektorn med rökutveckling.
Detta finns inte hos någon annan.

Punkten 1 kommer jag kanske att ändra nån gång så att ljudet istället styr rökpuffandet.
Jfr mitt ångturbinlok.

Punkten 2 verkar vara minimalt intresse för. Varför vet jag inte?

Skriptfilen består av mer än 2300 rader och det är dödfött att anpassa detta så att
det fungera för alla. Se länken ovan. Hur skulle det gå till????

Dessutom måste jag i så fall kontakta Auran och få reda på hur de kombinerar grafik- resp
CPU minnen. Då blir det ett JOBB och för mig är detta en HOBBY, som man håller på med och
själv bestämmer vad göra och inte göra. När man tappar lusten så bara sluta. Enkelt.

Det bästa för er som det inte fungerar för är att ladda ned näst äldsta versionen av
resp. ånglok.
Vad ni tappar är endast punkterna 1 och 2 ovan och intresset för dessa är ju MINIMALT.

Nån gång kanske jag tar mig an punkten 1 och låter ljudet styra ångluffarna istället.
Mindre CPU/GPU krävande.


Jag skall emellertid jämföra de sista 2 versionerna av skript filerna men förmodar där är
100-tals skillnader.

Frågor:
1. Har ångturbinloket samma problem. Det genererar ju inga ångpuffar.

2. Flimrar det även när ångloket står still med ångan på?
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:51.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009