![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() Citat:
TANE har då verkligen MYCKET att ta hänsyn till. Annars så har jag blivit positivt överraskad då mina FPS (FramesPerSecond) värden har förbättrats AVSEVÄRT. När jag låter ett tåg köra och har kameran en bit ifrån själva tåget så blir värdet 46. Flyttar jag dock kameran NÄRA tåget så sjunker värdet en hel del. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Även jag har stigit in i pre-betans värld numera.
Jag skall erkänna att jag gillar vad jag ser ur grafikväg. Jag tycker också prestandan är bättre än i gamla Trainz grafikmotor. Jag tror detta beror på tre saker: * jag har ett ganska bra grafikkort * jag har mycket minne * jag har en quad core processor Detta var inget som gamla Trainz grafikmotor tog någon större hänsyn till. Alltså misstänker jag att personer med datorer med sämre grafikkort, kanske bara dual core och mindre minne kommer att få en sämre upplevelse med Tane. Övriga för en bättre eftersom grafikmotorn verkar utnyttja resurserna som finns bättre. Förut kunde man i princip slänga på hur mkt hårdvara som helst i Trainz utan att få ut mkt mera av det än enklare hårdvara - den tiden tycks vara över. I mitt fall finns det dock ett stort problem - Tane är otroligt instabilt på min dator. Det kraschar frekvent. Dessutom på det lömska sättet "hela programmet fryser sig" - så det blir ingen kraschdata och debuginfo till N3V av det... tvångsavslutning av processen är enda utvägen. Hoppas att detta är något som löses.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Testningen fortsätter och följer man TANE anvisningarna till punkt och pricka, så fungerar det för mig!
Inga krascher och FPS värdena är riktigt bra. En test gick ut på att placera MÅNGA Speedtree (80 st) och därefter notera värdet. Lekte med att zooma in/ut. Gick bra. MEN: Ändra inte fönster storleken, för då händer INGET mer. Utväg: Döda TANE processen. Har också lagt in ett av mina ånglok i TANE. Problem: 1. HYTTEN! Min hytt (config filen hittades inte av TANE, men jag ser den) och många andra kund hytter fungerar heller inte. Dock hittade jag en till slut(Engelsk). 2. STL har jag tagit bort => Inga koppel. m.m. och m.m.!!!! Se bild och skuggan! ![]() Köra gick INTE! => Script (eller config) problem. Vet inte om jag skall lägga ned mer tid på TANE och mina ånglok. För många faktorer att ta hänsyn till. Har ju nästan blivit ett jobb, vilket INTE är min tanke. Hobby skall det vara. Det går åt en AVSEVÄRD tid, bl.a hytt problematiken. Och hur långt har TANE kommit???? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Intressant att höra lite rapporter för oss som inte deltar i TANE-racet!
Huruvida N3V tar till sig era påpek är väl en öppen fråga?
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jo, det finns ett TANE forum där man kan ta upp sina problem.
Själv deltar jag i ett ångloks tillägg. Vet att N3v kollar, då de svarat på nåt inlägg. Men jag har nu fått veta att andra ångloks konstruktörer ligger lågt och väntar på ny version. Mina hytter fungerar inte beroende på "Missing config file", men den jag ju se med egna ögon! Så, bäst att ta det lugnt närmaste tiden. Ny Beta version ges ut nästa vecka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Var kan jag ladda hem beta TANE?
|
![]() |
![]() |