![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Jodå, jag har åkt MYCKET tåg i Thailand och om det är fråga om dagtåg så
gäller 3:e klass ALLTID. Inte många utlänningar i denna klass, men jag stormtrivs. Thailändare åker gratis i 3:e klass och min sambo är thailändska. Själv betalar jag försumbart: 20-25 kr till HuaHin från BKK. 3-4 timmars lunk, men mycket att se på. Stationerna är en fröjd för ögat(de små): Välansade, krattade gångar och prydda med massor av blommor. Tåget RiverKwai-BKK innehåller också träbänkar i 3:e klass!! Nattågen åker vi dock i 2:a klass med skynken för gången. Nåväl. Varför jag ville att ni skulle testa smokecont. 14 och 15 beror på att nu är ju en av dessa misstänkt. Märk: Tar du bort t.ex smokecont 10 i config filen så blir alla efterföljande också avstängda, eftersom Trainz förväntar sig konsekutivt numrerade smoke cont. Därför drar jag slutsatsen att smoke cont. 15 är boven. (Ångpuffe cont.) Nästa test blir: Stäng bara av smoke cont15. Vad gäller övrigt (LANs punkter): Skugga har jag slarvat med på de flesta lok. När TANE kommer så behövs inte detta mer. Vad gäller punkten 2 så har det med "Blåsa ut vatten från cylindrarna" att göra. Därför har jag satt pekaren långt fram för att delvis täcka loket med rök. Har en tuff bild på just detta fenomen. Normal rök från cylindrarna sköts av a.cyl0 pekaren. Punkten 4. Ja, slumpvis vald lokförare. |
![]() |
![]() |