![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
som nu senast L818, måste jag tacka Vovven för!!!
Allt fungerar nu - rökutveckling, ljud och övrig fysik samverkar på ett underbart sätt. Vovvens lok blir väl grundbulten till Tane för oss svenskar. Där blir säkert mycket att göra när den dagen kommer ! Vi får hoppas att Svenolov är med och gör att alla hans skript fungerar i Tane. När de gör det kan vi byggare kanske få alla våra lok och vagnar att fungera även i Tane ??? Tack Vovven !
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Tack för de orden, Lan, men det var ju DU som fick mig intresserad efter att ha sett ditt fina ång F lok i Trainz!
Nu gäller bara skript utveckling för mig och också flimret på mina övriga ånglok. Aurans skript biblotek innehåller mycket matnyttigt om man utnyttjar det på rätt sätt och testar ordentligt! Vad gäller skript så är R loket under bearbetning enligt flimmer m.m. men också ett nytt scenario: TuffStart. Har kommit rätt så långt och är snart nöjd, men lite rökigare skall det bli! Denna feature skall jag också implementera på några av mina tyngre ånglok. Kolla nuvarande status: http://youtu.be/pLpLFvNcpx8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Umeå, Sweden
Inlägg: 147
|
![]()
Vovven,
har hårdtestat ditt ånglok SJ R977 med 15 tungt lastade M-vagnar. Tio km lång stigning med en medellutning på 15 promille. Hastigheten var ibland nere på 4 km/tim. Men loket klarade det galant. Måste ge dig en eloge för ett fantastiskt bygge med realistiska prestanda vad gäller dragkraft, acceleration och inbromsning samt klart godkända rök- och ångeffekter. Jag bugar!
__________________
Trucken |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]() Citat:
SJ:s krav var: Loket skall orka dra ett 1600 ton tungt tåg i stigning 10 ‰ och med en hastighet på minst 10-12 km/t. Själv testade jag ut dragkraften för länge sedan genom att testa ett 1800 ton tungt tåg på plan bana med R loket, som då knappt kom upp i 30 km/t. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Är det nån som kör turbinloket och kan informera om detta också
avger flimmer ? Turbinloket avger ju inte ångpuffar som ett konventionellt lok och det var ju det som var problemet. Själv har jag ju som tidigare nämnt svårt att se på min skärm. Vidare så har jag fått foton av "ångloksmannen" där ett av dem visar närbild på "generatorn". Se det rödmarkerade på bilden. Nu håller jag på att göra om denna grej. Vi är osäkra vad det är, men kanske nån på forumet vet. I vilket fall som helst skall "ångloksmannen" ta reda på det. Dessutom kommer viss rök framtill att tas bort i nästa version liksom engine förändringar. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Jag har flimmer på henne.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Har du en riktigt bild på manicken? På de bilder jag hittar på nätet så verkar den saknas.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |