Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-06-29, 16:43   #20
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Intressant projekt som jag hoppas du kommer lyckas med. Ett tips är att när du kommer till Västerhaninge så sluta med spårläggning och fokusera på terräng och objekt. Annars kommer du aldrig bli klar. Vidare upp från Vhe kan du göra i ett senare skede i så fall.

Lutningen mellan gamla havsbadet och Gröndalsviken börjar ungefär där gamla hållplatsen slutar, strax efter nya 75 ha-tavlan så ca 600m från Nynäshamn. Den brantare lutningen mattas av sedan runt ha-tavla 100 efter Gröndalsviken.

Inga exakta siffror men kanske något. Skicka ett PM så kan du få bilder från banan, dock bara från infarten hemfosa till nynäshamn.
Har följande värden i Trainz DEM 2010:Från infartsväxeln till Nynäshamn och 900 meter upp /(Gröndal) = 10 promille. Sedan 375 meter 3 promille. Slutligen till infartsväxeln Nynäsgård 1.200 meter = 8 promille.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:27.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009