Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-07-30, 19:09   #21
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
Standard

Problem är också att ångloks ljudet blir dåligt till följd av problem med SetPFXxxxx() metoderna. Jag synkar ju ljud
och rök, dvs. även ljudfilerna till ångloket styrs från scriptet. Detta sammantaget ger en väldigt konstig syn/ljud upplevelse när man testar ut.
Dessutom fungerar "ställa av" funktionen dåligt, bl.a. så går ångvisslan igång när jag släcker ner ångloket, så jag förmodar
det finns fler problem i även andra N3v script metoder.

Andra personer som har samma rök problem som jag med sina ånglok är bl.a. rpearson och faktiskt Zec Murphy på N3v!

Jag har kollat in fungerande ånglok i N3v och funnit ut att smoke containers i config filen styr röken och ljudet tas
om hand internt av N3v kärnan. Script filerna är simpla, i princip innehåller de ingenting.

Vad gäller användarnas API dvs.till oss utvecklare så har jag gjort vissa undersökningar och konstaterat att de verkar vara oförändrade.
Jämfört vissa script bibliotek mellan TS12 och N3v. Jag får ju dessutom inga fel när jag kompilerar scriptet.
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:03.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009