![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
innan Bengan får byggklotsfeber
![]() Jag börjar med alla tegeltak. Man letar upp en passande textur på nätet (t.ex. CG Textures). välj en "tiled" som är nödvändig för att kunnat skala mapningen problemfritt. Gör om till "x2-format" och spara med lämpligt namn (tegeltak.tga). Jag visar med södra byggkroppen hur jag gör. Markera taket och de (6) polygoner som utgör tegeldelen av taket och "detacha" dom med lämpligt namn (i detta fall tegeltak14). sen markerar man det nya objektet (tegeltak14) och lägger på tegeltexturen på den. Sen är det dags för UWV-vansinnet. man väljer ÖV-ytorna samtidigt och mappar dom genom att vända och skala så att dom ser rätt ut. Sedan gör man likadant med NS-ytorna så det hela överensstämmer och vips här den ljusblå legobiten förvandlats till ett hyfst tegeltak. Vindskivor och ungersidan kommer senare att mappas på huvudtexturen:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-08-28 klockan 18:50. |
![]() |
![]() |