![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Sammma här. nya tag imorrn!
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Fortsatt med varianter på 32 trådars.
Själv tycker jag, att det nu luktar överkurs på det hela och att dessa varianter är onödiga. Så jag struntar i, att även räkna 4 trådars varianter på 32 trådars. EDIT: Det var inte överkurs som jag trodde. Dom här varianterna kommer att behövas till 8 och 16 trådars, om man vill splita dom och gå åt olika håll. .
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2015-10-02 klockan 09:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Nu skall vi se om jag hänger med?
Du menar att jag gör en 4tofrom32 och det räcker med den och den 8tofrom32 som jag redan gjort? Behövs inte 4tofrom24, 8fromto24, 4fromto16, 8fromto16, 4tofrom8 eller 16 tofrom32 och 16tofrom24
![]() |
#4 | |
|
![]() Citat:
Har Editerat mitt inlägg ovan, där jag trodde att det var lite överkurs med visa varianter. Som jag sedan såg, att dom kommer att behövas till 8 och 16 trådars.
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]()
Börjar med några bilder på 32 trådars. Där det behövs stolpe i ena änden och fritt hängande trådar i andra änden. Blir nog enklare, att visa med bild, än att försöka beskriva med ord.
På dom sista bilderna, så ser det ut som om det vore överkurs på splitning åt alla håll och kanter. Men dom varianterna kommer att behövas senare till 8 och 16 trådars. Åtekommer med likvärdiga bilder på 24, 16 och 8 trådars.
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
... jag blir inte klok på dina bilder
![]() Eftersom trådarna försvinner nedifrån. så skall väl de fria ändarna alltid hamna nederst och i stolpänden överst oberoende av hur många trådar det är ? Eller menar du nåt annat ???
![]() |
#7 | |
|
![]() Citat:
På den här bilden, så ser det ut som om det vore överkurs på delningar av 32 trådars. Men dom kommer att behövas till 24, 16 och 8 trådars senare. 32 trådars inringad på bilden. Här frihängande trådar som går bort till varsin stolpe. Slänger upp bilder på 24, 16 och 8 trådars i nytt inlägg nedan. Så att man ser, att dom andra behövs. Fast dom känns som överkurs på denna bild.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2015-10-02 klockan 13:20. |
|
![]() |
![]() |