![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Järfälla
Inlägg: 106
|
![]()
Det ser mycket bra ut. Jag är imponerad av vad du gör.
![]()
__________________
nebo |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Ja, det är kul att se vad en duktig "routebuilder" kan åstadkomma med alla assets. För att nu inte Nisse skall spricka av stolthet tycker jag att hållplatskuren i Vega skall vara närmare plattformskanten
![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Hej alla!
Nyårsdagen 2015 skrev jag till Bengan: "Törs jag tigga till mig lite hjälp". Därmed började bygget av Nynäsbanan i Trainz. Nyårsafton 2015, 16.00 var banan färdigbyggd. Nynäsbanan har nu omvandlats till två delar; Nynäsbanan OLD (den äldre signaltekniken, semaforer etc), Nynäsbanan MOD (modernt signalteknik). Nu står OLD-banan på tur. En massa ledningsstolpar skall rensas bort, manual skall skrivas och sen kan banan läggas ut, Nästa steg kommer att ta tid. Allt äldre material skall bort, kontaktledningar kompletteras och ett nytt signalsystem skall installeras. Svåraste jobbet: Tunneln – inget snack om den saken. Det handlar alltså om den drygt 1,5 kilometer bågformade dubbelspårstunneln under Södermalm i Stockholm Det gällde att inte bara om hitta rätt på början och slut, tunneln skulle också ha den rätta radien och höjd. Verktyget som möjliggjorde bygget var Lan:s dubbelspåriga bergstunnel, som dock kräva flera dagars experimenterande för att få på plats – för att inte tala om alla mätningar. Avslutningsvis: Ett gott nytt år till alla Forum-medlemmar, som gjort livet lättare för mig. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Vad snabbt du kom till vägs ände (=Stockholm) med SNJ
![]() ![]() ![]() För mig återstår nu säkert många månader med arbete att överföra den till TANE SP1! Håll tummarna ![]() ![]() ![]() Jag kommer inte att installera denna pärla i TS2010, den är värd ett bättre öde ![]() Jag kommer säkert att behöva hjälp av ALLA, Nisse, Korvtiger, Bengan, Svenolov, Ekan m.fl.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Nu är nybörjaren tillbaka! Du skriver i instruktionerna "Ta sedan bort ur Content allt vad som heter Lutning och Vändskiva till Generiskt lokstall". När jag söker på "lutning" så uppenbarar sig ca 30 filer. Ska jag alltså ta bort ALLT det? Då försvinner lutningsvisarna jag använt i mina egna banor jag tränar i? Samma sak gäller vändskivorna. Där har jag ca 15 filer. Av v-signalerna har jag tre olika sorter. Ska jag ta bort någon variant? Det är väldigt rörigt med olika varianter när man bygger egna banor, men jag antar att det inte påverkar Nynäsbanan.
__________________
Och detta hälsar Patrik! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]() Citat:
![]() EDIT: När jag nu försöker installera så vill den skriva över Cab-banan :vissla: Har jag möjligen någon gammal variant av Cab banan?
__________________
//Joakim Wahlberg Senast redigerad av Jockes den 2016-01-06 klockan 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]() Citat:
Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Bra att du skriver Patrik. Fortsätt med det så får du hjälp.
Helt rätt; ta bort allt vad som heter lutning (det har jag fått gjort ett antal gånger) och lägg in de fem tillkommande cdp-filerna. Dom är mycket lättare att hantera men är i stora drag desamma som dom du lagt in. Det här med vändskivan begriper jag inte. Det handlar ju bara om en cdp-fil, kanske två, som ska bort och ersättas. Det gamla vägskyddet kan du glömma. Använd det nya. Manual och vägskydd i zip-filen. En allmän kommentar. Allt det här borde du ha hittat i Starthjälpen, men tyvärr har någon envis medlem förstört download-tråden. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Järfälla
Inlägg: 106
|
![]()
Jag bugar mig djup för din finna bana. Den tog en timma att köra från Nynäs till Stockholm. I min nerladdning hittar jag lite avvikelser som
-kilometertavlor med texten "name" -Dubbla Vfsi efter Jordbro och Västerhaningen mot Stockholm. -Ljudsignaltavla utan vägövergång vid Nederst Men banan ![]() ![]() ![]()
__________________
nebo |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ang. vändskivan så förstår jag att du inte begriper! Det var ju såklart olika sorters vändskivor jag hade! ![]() Nu återstår bara för mig att försöka få session att fungera. Har inte lyckats än på DVVJ.
__________________
Och detta hälsar Patrik! ![]() |
|
![]() |
![]() |