![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Flotte bilder og godt jobbet Jan
![]() Til Bønan , det er ikke snø midtsommers på Finse . |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Va långt du kom fram och det ser fint ut. Jo, lite snöfläckar på bergstoppar finns kvar på sommaren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: May 2007
|
![]()
hei å ja godt nyttår er leng sia eg var her inne, måtte få nytt passord
eg gler meg som en unge til bergensbanen blir ferdig, eg har sagt det mange ganger før men sier det igjen, dere erveldig flinke å lage rute å detaljer ja det er litt snø på toppene men pleier å være bart på finse mitt på sommeren med små snøflekker noen steder, men det er vel ikke lett å få til? men eg gler meg som en ungefor å rulle ut fra bergen mot oslo i signatur eller bm74 selv om det ikke går på den strekningen til vanlig, veldig stilige bilder å det e som vanlig lett å kjenne seg igjen dere er mega flinke stå pådere gjør en veldig god jobb ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Ja det ska bli väldigt kul att få köra Bergensbanan. För min del blir det nog godståg, en iskall vinternatt där snön vräker ner, sextonhundra ton i kroken och en rykande kaffekopp på bordet...
![]() När vi ändå är inne på temat, vad är max tågvikt på Bergensbanan? Det är väl en hel del svåra lutningar.
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora Senast redigerad av bönan den 2016-01-20 klockan 18:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
Det körs inga jättelånga godståg, det är för farligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2013
|
![]() Citat:
Togsettene på Bergensbanen er i gjenomsnitt 400 meter lange og ca 50 conteinere . De fleste 20 fot, og noen 40 fot. Hentet fra denne siden https://samferdsel.toi.no/nr-9/godst...0074-1041.html "Han viser som et eksempel til at CargoNet på hverdager nå kjører syv tog i hver retning mellom Oslo og Bergen. Han viser også til at dagens tog stort sett er 400 meter lange og har 50 containere med seg, men at målet er å kjøre tog av 600 meters lengde." |
|
![]() |
![]() |