Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-01-23, 15:21   #1
wase
Medlem

Reg.datum: Nov 2001
Standard

Tack för gott råd!!!!
Gick ner från 1280x1280 till 640x640 och då kom det massor med bilder.
Man lär så länge man lever...

Har ju bara hållt på med MSTS tidigare så jag är ju "newbie" på RW, men skam den som ger sig. Jag måste ju erkänna att RW faktiskt har bra många funktioner som underlättar ruttbygge. DEM och Overlay är det bästa. (Sväljer surdegen)...

Appropå, i MSTS använde man bokstäverna H,N och Y vid placering av räls och objekt. Finns det liknande tangentbordsfunktioner i RW? Jag försöker just nu att lägga min första räls i RW men när marken går uppåt så fortsätter rälsen plant, dvs ingen lutning uppåt, den följer inte marken. Kan tänka mig att det skall vara en tangent plus musen för att kunna få rälsen att gå uppåt.

Nu skall jag leta tutorial om hur man bygger rutt i RW, helst på svenska men det kanske inte finns...

Återigen, ett JÄTTETACK!!

Må Väl!!
//Wase
wase besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-01-23, 16:14   #2
wase
Medlem

Reg.datum: Nov 2001
Standard

Himla skoj, men vete tusan vad jag har gjort, nu helt plötsligt så funkar markers också...

//Wase
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Vetetusan.jpg (168.4 KB, 20 visningar)
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:41.