![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#28 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... som började med ett försök att använda Gertjan van Harskamps Holländska Cordia, med det gav jag upp och har börjat bygga X40 från scratch.
Ideérna prensenteras här, där även lite bilder visas och synpunkter inkommer: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28643 Men mer byggtekniska saker kommer jag att presentera i denna tråd: Z3 mellanvagn börjar bli klar, så jag stal vagnkorgen från den, kapade bort framänden och kopierade de "edges" som fanns i framkanten ett otal gånger framåt med 5-10 cm lucka till där fronten slutar (se bild). Nu vidtar det tidsödande jobbet att forma denna nätstruktur till en snygg X40-front. Det kommer att ta låååång tiiiiid !