![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Bromsarna är ju rätt så otroligt starka.
Gjorde ett bromsprov tidigare idag tillsammans med en bekant som är lokförare. Vi bromsprovade ett tomt koltåg i nedförsbacke. När man aktiverar nödbromsen så tar det lite drygt 12 sekunder för tåget att kommer till ett totalt stop, ifrån 60mph. Det ger en retardation på 2.23m/s2. Enligt honom så bromsar ett X31 jämförelsevis, på planmark dessutom, med en retardation på 1.8m/s2 när man nödbromsar. Hoppas verkligen att dom fixar till bromsarna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
Tror inte vi behöver vara oroliga. Fick bra svar av Matt (som man kan läsa lite tidigare inlägg här) och på deras beta forum.
Dovetail verkar ha bestämt sig att fysiken ska bli rätt denna gång De har lagt ned 100 tals timmar för att få det rätt, men bevisligen så blev det fel ändå till Betan. De måste kolla på bromsar och ansättningstider och motor kraften och mycket mer antagligen. Så när den kommer till våren och det fortfarande inte är helt bra så kommer de nog hålla på tills den är rätt nära sanningen. PS är nu bara 2 dagar kvar av betan DS |
![]() |
![]() |