![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
För signalerna har jag dels gått på linjeboken och dels denna sida: http://www.kejsergardens.se/graflinje.htm
Där finns de flesta dvärgsignaler med korrekt numrering, fast en del har jag hittat med lite detektivarbete (kollat bilder och filmer från Cst). För lutningen har jag använt "smooth gradient"-verktyget, där du väljer en spårsträcka kring där lutningen ändras. Verktyget delar då upp sträckan i en massa mindre avsnitt med gradvis ändrad lutning. I kurvor har jag börjat bygga med easements så att det inte ska bli några hack där spåret börjar luta, men det är rent ut sagt ett jä*la meck att få till det... Det värsta är att det är nästan omöjligt att få spåren att passa ihop med easements om man bygger från flera håll, eftersom snap-verktyget inte funkar. Kanske finns några knep för detta som jag inte känner till? Totte, du har väl också byggt kurvor med easements? Plattformstaket tycker jag att jag känner igen. Tänkte du att det skulle passa på Cst? Hela Cst är egentligen högst provisorisk när det gäller allt utom spår, signaler och själva plattformarna. Det är Mazz som har fixat plattformarna, och tanken var (och är, hoppas jag!) att han bygger vidare och fixar både plattformstak och byggnader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Ja, jag lägger spår med easements i Trollhattanrutten. Men inte Bergensbanen, sträckan från Bergen till Geilo är tyvärr inte med easements. Däremot kommer det bli från Geilo till Hønefoss med easements.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Tycker inte allt måste vara perfekt.
Vi få vara glada att det finns några som vill och är bra på bygga svensk, och vill dela med sig. Att det blir perfekt är ju en fin bonus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]() Citat:
Kan jag få en kopia på plattformarna? Vore tacksamt!
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Plattformarna på Cst? De följer med om du laddar ner rutten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2012
|
![]()
Tack för den länken Hgv!
Den är ju ovärderlig ifall man bygger bangårdar. Men kilometertavlorna måste då på plats. Jag ser inga sådana på Cst senariot? KMW har ju gjort en bra kilometertavla. Men den slutar att fungera efter varje uppdatering. Jag trodde du använde någon annan teknik för lutningen. Den du beskriver använder jag själv också men är jobbig för långa sträckor. Bron över X2000 i perrong slutet som går i S-kurva över alla spåren, var hittar jag den? Likadant med bron vid Årsta, var hittar jag den? // Gert@ |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]()
KMW:s kilometertavla är av den gamla varianten som inte är så vanlig på moderna banor. Jag brukar använda en liten märkskylt av samma typ som på dvärgsignalerna och sätta dom på en stolpe. Tyvärr relativt mycket jobb eftersom det ska till en skylt på varje sida om stolpen. Än en gång något som skulle underlättas mycket av ett färdigt objekt...
Jag ser km-tavlor lite som pricken över i som får komma till när allt annat är färdigt. Finns mycket, viktigare jobb att göra först. ![]() Citat:
Årstabron minns jag inte. Jag valde något brospann som passade hyfsat. Kan kolla upp vilken det är men det bästa vore ju om någon ville bygga en riktig Årstabro! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2012
|
![]()
Hade gärna testat din bana HGV inte minst för att det är mina gamla hemtrakter (Stockholm) men min TS2017 kraschar CTD eller hänger sig totalt när jag försöker ladda via Free roaming.
Har testat installera om, gjort integritetskontroll, tömt cashminnet osv men inget hjälper. Andra scenario går fint. Vad finns att göra? /Åke Försökte ladda upp dump-filen men det var ogiltigt.. Senast redigerad av Akki den 2017-02-20 klockan 17:43. Anledning: Ladda upp fil |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Säger du att du kan ladda Jönköpingsbanan, men inte via free roam?
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
rw-rutter |
|
|