![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... something completely different: SL C30...
som nu projekteras av SL & Bombardier samt till Trainz av LAn: Huruvida färgsättning och material är bestämda vet jag inte, men det ger sig väl när SLs "Konstakademi" har tänkt färdig. Mina idéer ser ni på stolsbilden: Edit: Stolarna är just utplacerade men ännu vita:
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2017-03-30 klockan 12:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Blir ju också väldigt intressant hur stationsutropen för C30:n kommer låta???
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Mycket snyggt! Kan bidra med en liten länk där man kan se hur den nya interiören ska utformas. :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Tack josu, jag har gjort inredningen så att man lätt kan färgsätta stolarna - så vi får se vad det blit ?
Destskyltar enl. gängse system på plats, dock är linjenummren inte rätt - dom skall väl ha en fyrkantig yta i linjens färg och vitt nummer på den ??? Ni 08 ![]() Sen behöver väl antagligen en skriptkomplettering till för att sköta linjeväxlingen !? En annan sak är de utfällbara trösklarna - vet nån hur högt de sitter och om det är en eller två vid varje dörr ???? Intressant med ljusbågen i fronterna som kan växla färg (rött-gult-vitt?) - blir ännu en utmaning.
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Bra josu,
om du lägger din "känsliga näsa" i detta ! Att det går att synka destinationsvisning, linjevisning och utrop är jag övertygad om, men hur och av vem vet jag inte ? Som "skript-analfabet" kommer jag inte ifråga ! Fått hyfs på linje och destination för röda linjen (14) - the rest is shadows.
![]() |
#7 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]() Citat:
Jag håller med Bengan. Jag hade också villat se X1, och/eller uppdatering av dom äldre tunnelvagnarna, för dom funkar inte så bra i Tane. ![]()
![]() |