![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2016
|
![]() Citat:
snyggt Byggt! ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Är det någon som är intresserad av att bygga Någon/några BJ banvaktsstugor? ritningar finns i länken nedan.
http://www.bjs-club.se/om-bj/bj-banvaktstuga/
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]() Citat:
Kastade ihop denna modell på typ en timme. (Efterbehandlad i 3d studio max) Inte en exakt kopia, men med lite texturer på så skulle den kunna bli bra =) (efter denna http://www.bjs-club.se/attachments/I...mplate=generic)
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Okej men hur får jag in det i Trainz?
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
i build 4.3 (=SP1) och 4.5 (= SP2).
Bild 1: visar i förgrunden hur tunneln ser ut när den sätts ut och i bakgrunden när marken höjts upp 15 m. Själva tunnelhöjden ligger på 6,0 m i denna prototyp. Bild 2: visar hur det ser ut när man närmar sig tunneln på anslutet spår. (Tyvärr kan man inte låta spåret i tunneln ändras till anslutet spår så i tunneln har jag använd ett mörkt tunnelspår och dragit in anslutningsvertex en bit i tunneln (ge intryck av skugga). Bild 3: visar hur geometrin ser ut vid otäckt tunnel. Bild 4 och 5: visar hur det ser ut i driver när man närmar sig tunneln. Experimenten fortsätter med olika tunneltyper (Dubbelspår med och utan kontaktledning, tunnelbanetunnlar m.m.
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]() Citat:
Bra att du ramlade in på tunnlar. Jag har aldrig gillat dom tunnlar som blir automatisk en tunnel när man setter ut den. Man kan inte få den i rätt koordinater. Jag önskade att det fanns tunnlar, som hade smalare berg för att bygga två parallella tunnlar enkel spår eller dubbel spår. Se bild:
Mvh RobertE. Senast redigerad av RobertE den 2017-04-15 klockan 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Bra Robert,
jag behöver bra bilder på tunnelöppningar för att experimentera vidare ! Alla bilder emotses tacksamt ! Tema "svenska tunnelöppningar":