![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
men fungerade i TANE SP1!
Jag har ju definierat upp en "control fil" med ett antal tangentbords kommandon, som t.ex "alt-x" för att koppla ned utpekat lok. Ni som använder mina ånglok känner säkert till detta kommando, liksom ytterligare ett antal, som tyvärr ger samma resultat. I vilket fall som helst så aktiverar jag "alt-x" och nedkopplingen av ångloket börjar, MEN även mina övriga ånglok i sessionen blir nedkopplade!!! Jag har noterat att kommandot "alt-x" sänds till alla mina ånglokshytter i sessionen, vilket inte lär vara meningen, hoppas jag med SP2. ![]() Tyvärr vet jag inte hur detta fungerade i SP2 Beta versionerna, då jag endast hade igång ETT ånglok under testandet...... Har sänt bugg rapport till N3v. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Min gamla SJ V3 har blivit helt fel i SP2 (se bild). Alla attachade mesher har flyttats upp nån meter. Så var det inte i SP1 vad jag minns.
Om någon har SP1 installerad vore jag tacksam om nån skulle vilja kolola hur det ser ut där (SJ V3 finns på STL hemsida. Tacksam för hjälp ! EDIT: Bugrapport skickad !
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2017-07-06 klockan 12:03. Anledning: Bugrapport skickad |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tog mig en titt på andra saker också.
BJ Ds Snälltågslok. Där sitter vindrutetorkarna på insidan på ena änden och OK i den andra änden. Om det är p.g.a. SP2 eller om det var så tidigare, får jag låta vara osagt.
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2016
|
![]()
Har två problems:
V3 som ballat ur. Genomskinlig betong klump på stolpen.
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2016
|
![]()
Bufferten har ett konstigt svart streck men det är nog lätt fixat för mig hoppas jag.
![]()
Stinsen Brinner för Bergslagernas Järnvägar. ![]() ![]() Edwin Bohm Senast redigerad av Vänersborgs_Stinsen den 2017-07-06 klockan 15:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
.... är saker som dykt upp med SP2, och jag tänker i nuläget inte ens försöka göra något åt det. Luften och lusten har s.a.s. gått ur mig. Dessutom fungerar mitt byggprogram för tillfället inte.
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Torde vara samma, eller relaterad bugg till den vi rapporterade för tavelpaketet. Attachments som är på vift för animerade objekt. Borde fixas med nästa Hotfix.