![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Som utlovat:
Svenskt vägskydd behandlas i tre manualer: STL Vägskydd – Quick Start Guid Rev 1 (Korvtiger) STL Vägskydd (Svenolov m fl) Svenskt vägskydd (Jgloket) STLt Vägskydd har tagits fram på uppdrag av Svenolov. Manualen godkändes inte eftersom han bara försvann. Manualen har betatestats ingående. De två förstnämnda manualerna är i princip identiska – men på olika sätt. Jglokets Svenskt vägskydd behandlar hur ett vägskydd skall se ut. Jag frågade f ö Jgloket hur han gör om en vsi visar rött. I stora drag hans förklaring: Man kör fram till signalen vid vägkanten, kontrollerar att det inte finns trafik, tyfonerar/ljudsignalerar upprepade gånger och korsar vägen i krypfart. Därav följer att vsi ska stå på ömse sidor om vägen på vägkanterna. Nisse |
![]() |
![]() |