Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-08-19, 12:41   #9
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Som utlovat:

Svenskt vägskydd behandlas i tre manualer:

STL Vägskydd – Quick Start Guid Rev 1 (Korvtiger)
STL Vägskydd (Svenolov m fl)
Svenskt vägskydd (Jgloket)

STLt Vägskydd har tagits fram på uppdrag av Svenolov. Manualen godkändes inte eftersom han bara försvann. Manualen har betatestats ingående.

De två förstnämnda manualerna är i princip identiska – men på olika sätt.

Jglokets Svenskt vägskydd behandlar hur ett vägskydd skall se ut. Jag frågade f ö Jgloket hur han gör om en vsi visar rött. I stora drag hans förklaring: Man kör fram till signalen vid vägkanten, kontrollerar att det inte finns trafik, tyfonerar/ljudsignalerar upprepade gånger och korsar vägen i krypfart.

Därav följer att vsi ska stå på ömse sidor om vägen på vägkanterna.

Nisse
Bifogade filer
Filtyp: rar Manualer vägskydd.rar (4.43 MB, 47 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:45.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009