![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Undrar bara hur man hanterar detta i spelet ?
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Håller upp en tid med implementering av start/stopp funktionen. Bäst att ligga lågt en tid och
istället avvakta eventuella fel rapporter från er eller från mig själv. Om ni märker nåt konstigt så rapportera i så fall via denna tråd eller PM:a mig. Observera att det är viktigt att ni kör med senaste version. Kolla hur göra: <kuid2:448495:1253:2> Det är alltså i ovan exempel version 2 som körs. Här följer en lista med sista version av samtliga hittills nedladdade fordon: SJ Ds_____version 2 SJ Of_____ version 2 SJ Dg_____version 2 SJ Du_____version 2 SJ Dm____ version 2 SJ V3_____version 2 SJ T41____version 1 SJ T43____version 3 SJ YBo6___version 1 SJ T44____version 3 SJ T23____version 1 SJ F______version 1 SJ RC1____version 1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
När första släppet av start/stopp fordon verkar fungera utan problem, så
startar jag upp etapp 2 med ytterligare ett antal fordon. Hittills ligger följande i denna kö: SJ Du2 SJ T21 Kom med era önskemål om el/diesel fordon antingen i denna tråd eller skicka mig ett PM. Det behöver ju inte vara ett svenskt fordon utan ett utländsk går givetvis också bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Håller med Bengan men har några synpunkter:
Att ha slumpmässig öppning äv dörrar/fönster vid stopp är ju en kul idé MEN sannolikeheten att det sker borde minskas ordentligt, åtminstone hos linjeloken, annars öppnas det i tid och otid vid signalstopp. Växelloken kan gärna ha lite högre sannolikht för öppning. I södra Sverige var det vanligt att de på sommaren körde med öppna dörrar/fönster/motorluckor, men att införa nån slags "season"-styrning leder väl för långt ? På just malmloken öppnades nog ogärna, på vintern pga kylan och på sommaren pga "mygginvasion" i hytten ?
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jo, det där med att styra öppnande/stängande av fönster/dörrar ställer ju till vissa problem.
Tål att funderas över. I och för sig klurar jag en aning åt det håll som ger användaren (du) kontrollen...... |
![]() |
![]() |