![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Efter en lång tids testande på en annan dator har jag nu fått Bensland till att fungera.
Det har varit en hel del strul med flera röda objekt. Men, förhoppningsvis ska det fungera för den som vill prova. Jag lägger ut ett PDF-dokument i Download-delen. I det dokumentet finns länkar till allt material. Har ni frågor, kommentarer, vill ge mig en beröm eller skäll - så skriv hellre i den här tråden, än i Download-delen. Hälsningar Presidenten
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Hej!
Tack så väldigt mycket för en fin bana du har lagt mycket tid på. Det var enkelt att installera och utan några problem för mig . Jag har Trainz 2019! Eftersom jag nu har bestämt mig för att bo i Bensland så Började jag med att ta en tåg tur runt hela landet. Tog lång tid Eftersom landet är stort men tack o lov så fanns det en restaurangvagn Så jag fick något att äta. Men jag har inte bestämt mig var jag ska slå ner mina bopålar än så Jag ska dels ta en flygtur och ta några turer till med tåget. Hoppas jag kan få arbete på järnvägen och köra lite gods runt i landet När väl godstrafiken kommer igång. Tack än en gång ditt arbete du har lagt ner och att du ville dela det Med oss andra som njuter och tycker om tåg och Trainz Härliga Hälsningar Mike Stevens |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Tack Mike och välkommen till Bensland.
Kul att du valt att bo i landet och jag önskar dig lycka till. Än så återstår mycket att göra. Om du vill, kan du alltid bygga vidare och förbättra vad du vill. Kanske prova på att så TurfFX-gräs vid stationer och längs spåret. Det är en textur jag inte använt och som finns inbyggt i nya Trainz 19. Än en gång. Tack för att du valt Bensland och lycka till på färden. Hälsningar Presidenten
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Tack för en fin och välbyggd bana.
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Funkar den i Tane?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Tack NEBO
Kul att du tycker om det. Du har väl också sett att det finns en session, ny länk, i Download. Den som fanns i manualen fungerade inte. Nej, "smajlet". Tyvärr :-( Bensland var rätt så välbyggd när det fanns i TANE, men så beslutade Presidenten att landet skulle flyttas till det nya TRS19. Vad jag hört så kan man inte backa tillbaka till TANE. Hälsningar
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]() Citat:
Det går inte att ange ett högre kuid-nummer än vad Trainz-versionen medger, detta ger ett felmeddelande. Ändringen måste dock göras manuellt i config-filen för rutten. Observera att varje gång rutten sparas kommer versionen att ändras till den version som man arbetar i. Allt detta är precis testat i TANE-Sp3, har inte TRS19 men borde väl vara samma! Eftersom jag var i testningstagen, så gjorde jag följande:
Observera att det kan skapa problem med att ändra versionsnummer kors och tvärs om man inte vet vad man gör och dessutom så skrivs configen över vid nya installationer av samma asset! Allt görs på egen risk!!! mvh Håkan
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html |
|
![]() |
![]() |