![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
TSW 2. Jag tycker det är ett stort steg framåt.
Nu kan jag göra egna scenarion i Scenario Planner. Picking locos and destinations before you jump in and take to the rails - Quick drive, your way. Tågen kan nu slira. Adding realistic adhesion physics for the first time Optimised and upgraded visual fidelity also gives Train Sim World 2 dynamic skies and 4K support. Get clearer information on instructions, gradient and speed profiles as you drive, including new HUD displays Feel the thrill of high-speed inter-city German rail as you push the throttle and climb speeds in the famous DB ICE 3M out of Köln ICe i simultorn Verkar som Unreal uppgraderas We need to bring Train Sim World forward – advance the engine förberedelse till multiplayer Sand patch grade hade ett stort problem förut och det var att alla vagnar var olastade (efter tester av mig) Men det ska nu vara löst Train weights now use a new ‘weighted wagon system’ and loaded trains will require significantly more skill to manage. With the addition of Adhesion physics and all other optimisations for Train Sim World 2, we’re confident you’ll find much more to do in Sand Patch Grade on PC. Editor ett tag framåt Releasing the full editor on PC is a far more complex process than it was on the original train simulator. To begin with it requires a full download of the Unreal 4 Engine itself and then there are number of other unique plug-ins of our own, such as SimuGraph® and others, that are critical to building both locos and routes. We know from both closed door testing and working with experienced third-party developers that this isn’t an easy editor to use and until we have resolved these issues, we are not going to release anything more widely. Where is Multiplayer? We want to bring Multiplayer to Train Sim World, and we now have a design that we think will give a great social experience. It’s been crucial to design based on the experience of the mode, bringing the right roles and communication to our online experience. Multiplayer is not part of Train Sim World 2, but it’s on our future roadmap. Senast redigerad av jorgen3 den 2020-06-09 klockan 18:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]()
Bara pengar, pengar, pengar! Glöm TRW!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
Jo vi kan nog glömma TRW Men TSW ska inte glömmas.
![]() Men visst de vill tjäna pengar på den. TS2020 kommer bara mer och mer efter ändå. Det är inte en framtids simulator. Det satsat 0 förbättring på den nu i 5 år och det lär inte bli någon skillnad i framtiden Då är Trainz och Run8 mer mer framtid simulatorer. Och open rails |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 413
|
![]()
Största anledningen till att de gör en "remaster" av spelet är väl för att TSW 1 använder en gammal utdaterad version av Unreal Engine 4, och vad jag vet kunde man inte uppdatera till en nyare version utan att göra ett nytt spel. Självklart vill ju DTG hålla igång marknaden och vara "up to date" med dagens speldesign.
Men jag tror det här blir bra, speciellt det här; "...and in the future Steam Engines, Multiplayer and more." Sen har vi ju UE5 på gång, något som nämns på bloggen. Så vi får väl se. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
|
![]()
Nu när jag tänker efter: Har inte Trainz gjort det här ett bra tag nu? Så jag tror DTG går efter Trainz dåliga exempel. Vi lär nog säkert ha TSW3 och TSW4 med nya funktioner och egenskaper i framtiden, speciellt när vi har en ny spelkonsolsgeneration på G med Playstation 5 och Xbox series X i horisonten.
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]() Citat:
__________________
//Joakim Wahlberg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
Ja det är risk att det blir TSW 3 om några år.
Det verkar vara Unreal versionen som styr mycket. Nu har man valt 4,23 (förut 4,16) och den kommer inte att uppdateras förrän i nästa TSW3. Lyssnade på streamen idag länk Consist editor kommer jag att sakna. Men hoppas då att man har många typ av tåg man kan välja på (tyngd längd etc) De ska nu bli bättre på kommunikation. och denna stream var väl ett bevis på det. De ska nu inte säga något förrän de är säker att det kommer att hända. Så mycket kommer att bli nej till svar fastän de planerar att göra det i framtiden. Jag gillar verkligen Sam. kommunikations chef (eller liknande) en klar förbättring mot förut. Han är rak och tar även svåra frågor. Senast redigerad av jorgen3 den 2020-06-11 klockan 22:28. |
![]() |
![]() |