![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 163
|
![]()
Glöm det jag skrev om flippade normaler i förra inlägget. Vid närmare eftertanke så är ju den lösningen inte riktigt applicerbart på ditt problem. Det gällde ju objekt i slidstyrningen som var speglade. Däremot slår det mig att jag hade samma problem som du när jag exporterat en av rattarna i hytten, att det såg ut som flippade normaler i Trainz, men inte i Blender. Lösningen i det fallet var att jag triangulerade meshet i fråga och då, efter exporten såg allt ok ut i Trainz.
|
![]() |
![]() |