![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Jag har gjort en liten smygare och publicerat Bensland i Trainz N3V-forum. Hoppas det är okay. Här är en länk till banan i den svenska delen av forumet. Hälsningar
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
BENSLAND förfinas allt mer och blir bättre och bättre. Tack till Ekankal för tips på gräs att använda. Jag använder nu, förutom tidigare TurfFX också gräs av JVC-typ både som spline och enstaka grästuvor.
Jag vill göra alla stationer i "gamla" Bensland snyggare och de kommer att få en rejäl ansiktslyftning. När jag byggde Bensland i den version som finns på Download, så var jag inte så noga med detaljer. Det var mest spårdragning med stationer här och där. När Bensland Extended är klart, så är min ambition att det ska bli ännu mer detaljer och vegetationer. Det är som ni säkert förstår ett JÄTTEjobb. Bilderna här är från Uggleholm (i gamla Bensland) före och efter lite mer gräs. Hälsningar .
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
Gillar att du satsar på mer markobjekt, gräs torvor mm. LYCA TILL ![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Ser mycket bättre ut med gräs runtomkring! Men lägg gärna till lite blommor och sånt också, de glöms lätt bort, men vi har ju massor av växter längs järnvägarna
![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Efter en lång tids sommaruppehåll så fortsätter jag med mitt BENSLAND.
Det känns dags för en liten uppdatering i informationsflödet. Den utlovade rutten, klar för nedladdning till jul uteblir. Landet är alldeles för obebyggt för att kännas färdigt för släpp, tyvärr. Men, vi får se tiden an. Min ambition är i alla fall att ge ut banan någon gång. Mer info kommer.... Det där med elektricitet är inte lätt. Exempel på en skog av stolpar som skall kläs med ledningar kan ses på Carls City Central. ![]() Det här med blommor och blad är heller inte lätt. Dessa blommor ser ju små ut på avstånd, men tittar man närmare, så är de mer som träd. Får väl se mig om efter något bättre... ![]() Som sagt, arbetet fortsätter. Hälsningar Benkegbg
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
<kuid2:211025:21230:1> st_rmm_gr_flower9_144_1m
<kuid2:211025:21222:1> st_rmm_gr_flower1_144_1m <kuid2:211025:21223:1> st_rmm_gr_flower2_144_1m <kuid2:211025:21224:1> st_rmm_gr_flower3_144_1m <kuid2:211025:21225:1> st_rmm_gr_flower4_144_1m <kuid2:211025:21226:1> st_rmm_gr_flower5_144_1m <kuid2:211025:21227:1> st_rmm_gr_flower6_144_1m <kuid2:211025:21228:1> st_rmm_gr_flower7_144_1m <kuid2:211025:21229:1> st_rmm_gr_flower8_144_1m Off Dls. Better quality and scale. |
![]() |
![]() |