Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-06-09, 16:37   #32
tanigardi
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 163
Standard

Det var verkligen snabbt marscherat med "luck-scriptandet". Verkar ju inte särskilt komplicerat att lägga till i mitt loks script (i princip samma som till loket Thor).

Att kunna öppna luckorna manuellt verkar mycket intressant, hade faktiskt funderat på om det skulle vara möjligt. Blev inte riktigt klok på om det sista med "SetMeshAnimationState", gäller för manuellt öppnade eller hör till det automatiska.

Måste verkligen ta i tu med att börja sätta mig in i scriptande , det finns ju grundläggande turorials någon stans på Aurans site.

Skulle vara oerhört tacksam om hjälp med scripten om jag skulle stöta på patrull (vilket jag förmodligen kommer att göra)
tanigardi besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:42.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009