![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Jönköping
Inlägg: 265
|
![]()
Hej!
Jag har kikat lite grann på vad det är som styr när lampor tänds och släcks och det verkar vara årstidsfilerna i TimeOfDay-mappen. I filerna så är det DuskTOD som styr när lamporna tänds. Se nedan exempel från Winter.bin där jag med hjälp av TS-Tools ändrat från 17.00 till 15.40. <DuskTOD> <cTODColour> <Time> <sTimeOfDay> <_iHour d:type="sInt32">15</_iHour> <_iMinute d:type="sInt32">40</_iMinute> <_iSeconds d:type="sInt32">0</_iSeconds> </sTimeOfDay> </Time> När lamporna släcks styrs av DawnTOD och här har jag ändrat till 9.30. <DawnTOD> <cTODColour> <Time> <sTimeOfDay> <_iHour d:type="sInt32">9</_iHour> <_iMinute d:type="sInt32">30</_iMinute> <_iSeconds d:type="sInt32">0</_iSeconds> </sTimeOfDay> </Time> Det finns många olika tidsangivelser i filerna och jag vet inte hur dessa ändringar påverkar andra funktioner. I Bergensbanen används filerna under C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\RSC\ HageSieg\TimeOfDay Ändrar man i dessa påverkar det också tider för andra rutter som använder Hagen-Siegen för TimeOfDay. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 853
|
![]()
Stort tack för hjälpen. Det fungerade perfekt. Jag tog Kuju Railsimulator Core.
Jag håller på skapa scenario till Bergensbanen. ![]() |
![]() |
![]() |