![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Tackar!
![]() Bättre upplösning på den skylten skulle jag också vilja ha... ![]() ![]() Inte något som jag är jättesugen på att göra som ni kanske förstår, även om det svider i ögonen av att man inte kan läsa skyltarna! Men jag får lära mig till nästa gång och använda två 2K-texturer till nästa ånglok istället för bara en och se till att skyltarna får extra mycket textur-yta! ![]() ![]() Men jag tackar och bockar för bilderna Bengan! Alltid bra att ha! Den obromsade Os:en gick som smort och med lite högre texel-densitet på ramen och insidan på sidolämmarna, så detaljerna syns tydligare än på den bromsade. Men det fick jag nästan gratis, för det är ju lite lättare att få högra kvalitet när man har färre delar att mappa ut på UV-ytan. ![]() ![]() SJ Os 17918, obromsad med tryckluftsledning. Ursprungligen byggd 1903 som en littera I3 med trälämmar ![]() SJ Os 21765 med KKG-broms som jag visade i förra inlägget, ursprungligen byggd 1906 som en NN3. Notera att denna vagn har två vita streck i hörnen för att markera att den har tryckluftsbroms för godståg, medan den obromsade till höger i bild bara har ett streck för att markera att den har tryckluftsledning, men ej broms.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |