![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Tackar!
![]() Det får ni se när jag kommit så pass långt att det går att se vad det föreställer! Men det är garanterat något ni kommer att känna igen! ![]()
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har inte SJ Sa 1277 fått några plogar att välja på i Properties rutan eller är det min nedladdning utav loket som har gått fel ?
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Sa 1277 har tyvärr fått klara sig utan plogar, det är bara Lans lok som har sådana valbara.
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Idag har Hs-vagnarna fått en mindre uppdatering med reklamskyltar för banantransporter. Totalt tre varianter med både Jacko och Fyffes bananer. Tack till Vänersborgs_Stinsen för underlaget till texturerna!
![]() Vagnen har fått en ny kuid-version 2 och kommer automatiskt att ersätta den gamla versionen som kan tas bort (Den kommer att markeras som obsolete i Content Manager)
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Nu när Micke har fått igång Banbyggarnas hemsida och därmed STLs sida igen kan jag äntligen presentera den asset som jag laddade upp när jag upptäckte att sidan låg nere För två veckor sedan!
![]() Det blir en tidig julklapp från Tanigardi, i form av trälådor, tunnor, gasflaskor och annat styckegods som sceneryobjekt. Dessa är samma styckegodsmodeller som lades upp som laster tillsammans med de smalspåriga vagnarna tidigare i höstas. Det nya paketet hittas under Scenery->Scenery allmänt på hemsidan medan lastvarianterna ligger under Övrigt. ![]()
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Gott nytt år allesammans!
Vi firar in det nya året på bästa vis med inget mindre än ett smalspårig ånglok! ![]() Det är Tanigardi som släpper sin SJ Np 3030, ett lok med 891mm spårvidd som tidigare tillhörde Växsjö-Åseda-Hultsfreds järnväg innan banan förstatligades. Loket har många syskonlok som byggdes för andra smalspåriga, däribland BLJ 6 som Tanigardi har utgått från och som kanske dyker upp på hemsidan i framtiden ![]() Loket finns här: http://www.banbyggarna.se/stl/lok/anglok/page1.html ![]()
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Mitt favoritlok på 3-fot!
Nu kom lusten att bygga smalspår tillbaka! ![]() Jättefina modeller ni släppt under 2023! (och även tidigare ![]()