![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#37 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Några korrigeringar och nya tillägg sedan förra versionen. Läs mer nedan!
SNJ ÄF 10 Stockholm 18 juli 1956 (DigitaltMuseum): ![]() ![]() Läs mer om handhavande i bifogad ReadMe dokument: ![]() ![]() Det uppdaterade paketet innehåller funktioner såsom : Start-/Stoppkontroll för motor – Starta eller stäng av motorn smidigt med realistiska effekter – ingen förare, inget ljud, ingen rök vid stopp. Bränslehanteringssystem – Övervaka och kontrollera bränslenivåer för en verklighetstrogen drift. * Motor stopp vid bränsle slut. Läs mer i bifogad readMe fil. * Bränsle åtgång i cabin mode, vilket uppdateras var 5:e sekund. Se rödmarkerade nedan bild: ![]() Bogserläge – Växla till bogserläge när motorn är avstängd, vilket ger ökad flexibilitet. Autentiska broms- och kompressorljud – Upplev detaljerade mekaniska ljud för ökad realism. Animerade vindrutetorkare – Framåt-/bakåtrörelse med respons på miljöförhållanden. Anpassningsbara texturändringar – Ändra lokets utseende för att passa olika scenarier. 16 effektlägen för exakt gasreglering – Gör precisa hastighetsjusteringar med ett finjusterat reglersystem. Nödstopp-procedur – Alternativ metod för omedelbart stopp. Läs ReadMe filen. Vindrutetorkare - Kontrolleras från hytt reglage Uppstart i Cabin mode: 1. Main Swich på 2. Kompressor på 3. Diesel motor på Läs mer i ReadMe filen Ladda ned ReadMe filen för alla kommandon, egenskaper och historia (Flesta delar AI skapade): https://www.mediafire.com/file/5rzgs..._Ver2.pdf/file Ladda ned lok och hytt: https://www.mediafire.com/file/wf6zx...06_19.cdp/file Här följer en intressant resumé (åtminstone för mig ![]() Allmänna specifikationer: Modell: Äf Tillverkningsår: 1936 Motoreffekt: 500 hk Maxhastighet: 100 km/h Axelkonfiguration: 1'C1' Drivhjulsdiameter: 1 200 mm Löphjulsdiameter: 900 mm Hjulbas: 7 800 mm Mått: Längd: 11 800 mm Bredd: 3 370 mm Höjd: 4 500 mm Vikt: 59 ton Tillverkning och ägarhistorik: Dieselloket SNJ (Stockholm Nynäs Järnväg) ÄF tillverkades av Kockums Mekaniska Verkstads Aktiebolag i Malmö, Sverige, år 1936. Under årens lopp har det bytt ägare flera gånger: 1963: Övertaget av SJ och littera T51 1964: Sålt till SSnJ ÄF 25 1978: Köptes av Claes Sandberg (mfSWB) 1984: Överlåtet till Nora-Bergslags Veteran-Järnväg 1993: Sålt till Nynäshamns Järnvägsmuseum |
![]() |
![]() |