![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Citat:
Jeg venter i øvrigt på en kopi af mesh filen fra det Ungarnske HoTTrainz team, så jeg også kan skifte til usynlige og ikke blinkende spor. @tufftuff Omkring stenkransen, så gælder det at der ikke var en standardudførelse - i hverfald ikke i følge RC1166's tegninger og mine tyske bøger - så om den var synlig eller ej beror vidst helt på den enkelte vändskiva. Damn the polys! Full speed ahead!!! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Jag har en ritning på just stenkrans till 20m vändskiva... men av någon anledning så visas tyvär inte själv *stenkransen* runtom... bara gropen...!!! [}
![]() Men jag har bara sett bilder på skivor *med* stenar runtom... Utan dessa borde väl annars jord och annat rasa ner i gropen tillslut!?!? |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Mig veterligt finns det inte skivor utan någon form av krans, det kan i vissa fall bara vara gropens stenar som utgör kant men det räcker![8)][|)]
//Json ![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Någon form av "krans" var vanlig men ofta dold av grus. Det är en sak att titta på de ritningar från 1910 och jämföra med hur dessa ser ut i dag. En av de få fortfarande fungerade stora vändskivorna idag (Gävle) är ju helt ombyggd för att passa till alla spårvidder.
Kenny ![]() |
![]() |