![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 158
|
![]() Citat:
Hur du får hjulen att snurra beror lite på vad du använder för program för att bygga modellen. Det enklaste är naturligtvis att du låter MSTS själv sköta allting med snurrande hjul... Om du döper axlarna till WHEELS1 och WHEELS2 så kommer MSTS själv att lösa det åt dig. Annars måste du gå in och skapa en animation av hjulen, det går i och för sig utmärkt att göra, men hur man gör det beror på vad du använder för program. Om hjulen ser genomskinliga ut så låter det som att mappningen är fel. Hur ser hjulen ut när du tittar på dom i programmet du bygger loket i? Ser dom rätt ut där? Om dom ser skumma ut där så beror det säkert på att du har lagt mappningen fel. Ser dom rätt ut där så låter det som att du har en transparens liggande precis där i din ace-fil. Öppna ace-filen med TGATools2 och titta i fönstret till höger om du har råkat lägga en alphakanal precis på samma ställe som du har hjulet. Har du det så har du lösningen på problemet där. Hur du gör en cab är faktiskt inte så svårt som många tror, hur du gör en snygg cab är betydligt värre. (Någon gång skall jag lyckas med det också...) Det är dock lite för svårt att förklara här på några få rader. Det finns en beskrivning på http://www.railpage.org.au/steam4me/...orial.v1.0.zip, prova den, den hjälper dig säkert! Lycka till! /Bosse |
|
![]() |