![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() Jag hade rutten för flera månader sedan men körde inte så mycket på den. Mest för att en X2:a inte gick att köra speciellt fort innan nödbromsen slog till. [V] När jag nu däremot kör med TGV Duplex så är det en helt annan sak. Precis som du skriver så är ljudet i den fantastiskt. Visst är det ballt att höra hur mullret/motorljudet ökar med ökad hastighet? Det är också läckert att höra hur hjulen gnisslar när man bromsar in tåget. [ ![]() Har du, eller någon annan, problem med att hastighetstavlorna ibland ger 270 Km/h istället för 300 Km/h? Jag gjorde en aktivitet där jag kör från Valence TGV till Marseille och det händer ca 5-6 gånger att nästkommande hastighetstavla visar 270 Km/h istället för 300 Km/h. [8] Jag har varit inne i RE och kollat på en av hastighetstavlorna som ger 270 Km/h och den är lite annorlunda än den/dom som ger 300 Km/h. Man kanske får fixa till det hela manuellt. Jag skall köra sträckan och ta en skärmdump framför varje "felaktig" hastighetstavla så att man har koordinaterna när man skall in i RE och ändra. Hursomhelst så är det irriterande när hastighetstavlorna helt plötsligt ändrar värde. Man vill ju helt köra 300 Km/h hela tiden![ ![]() ![]() ![]() Mvh, R o g e ® Moderator Svenska 3D-Tåg Regler |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
England - Frankrike | Kvarne | Off-topic | 2 | 2004-06-13 23:30 |